تحریم گسترده سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در آمریکا
کد خبر: 4155689
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

تحریم گسترده سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در آمریکا

یک عضو مسلمان کنگره آمریکا پویشی را برای دعوت از نمایندگان در تحریم گسترده سخنرانی روز چهارشنبه رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، الهان عمر، عضو کنگره آمریکا پویشی را برای افزایش تعداد اعضای کنگره که سخنرانی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا را تحریم می‌کنند، راه‌اندازی کرده است.

الهان گفت: ما به دنبال ترغیب نمایندگان کنگره به تحریم سخنرانی رئیس اسرائیل هستیم در حالی که دو هفته پیش نیروهای اشغالگر اسرائیل به اردوگاه جنین حمله کرده و قاتل شهید ایاد الحلاق که مبتلا به اوتیسم بود، از سوی دادگاه رژیم اشغالگر تبرئه شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که تعداد زیادی از حامیان مسئله فلسطین در داخل کنگره به این پویش ملحق شوند بخصوص که انتقادها از سیاست‌های رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین در کنگره آمریکا بالا گرفته است.

عضو مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا تاکید کرد: هیچ چیز نمی‌تواند من را مجبور کند در سخنرانی رئیس رژیمی که من را ممنوع‌الورود کرده و همچنین رشیده طلیب، دیگر عضو کنگره را نیز از فرصت دیدار با مادربزرگش (در فلسطین) محروم کرد، شرکت کنم.

عمر تاکید کرد: سخنرانی رئیس اسرائیل به نمایندگی از راست‌گراترین کابینه تاریخ اسرائیل در زمانی انجام می‌شود که این کابینه علناً متعهد می‌شود که امید فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل را از بین ببرد و میخی بر  تابوت صلح و راه حل دو دولتی می‌زند.

مسئولین رژیم اشغالگر چند سال پیش از ورود الهان عمر و همکار وی رشید طلیب، دو عضو فلسطینی تبار کنگره آمریکا به سرزمین‌های فلسطینی به اتهام تحریک علیه اسرائیل مخالفت کردند.

 پیش از این چهار نماینده دیگر کنگره اعلام کردند که سخنرانی هرتزوگ را که قرار است فردا سه شنبه به آمریکا سفر کند، در اعتراض به نقض حقوق فلسطینیان و تجاوزگری‌های این رژیم تحریم خواهند کرد.

کوری بوش یکی از تحریم‌کنندگان رئیس رژیم صهیونیستی می‌گوید: حکومت اسرائیل مسئول تحمیل یک کابینه نژادپرست و ناقض مفرط حقوق فلسطینیان است.

وی افزود: کنگره نباید به رئیس (دولتی) که به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد، میدان دهد. من در سخنرانی او در  نشست مجلس نمایندگان و سنا شرکت نخواهم کرد.

درخواست اولمرت برای تحریم نتانیاهو

این در حالی است که یهود ایولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی  نیز روز یکشنبه از سران کشورهای جهان خواسته است تا از هرگونه ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خودداری و دیدار با وی را تحریم کنند.

اولمرت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خود ضمن انتقاد از عملکرد سیاسی کابینه نتانیاهو به ویژه در موضوع طرح جنجالی اصلاحات قضایی گفت: هر کسی که اسرائیل را دوست دارد، باید مخالف این کابینه (نتانیاهو) باشد.

وی ضمن درخواست از کاخ سفید خواست برای بازنگری در همکاری‌های خود با کابینه نتانیاهو خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر بایدن دوستدار اسرائیل است باید در مقابل حکومت فاسد نتانیاهو بایستد.

گفته می‌شود سفر پیش روی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به واشنگتن با هدف متقاعد کردن بایدن برای پذیرش دیدارش با نتانیاهو یا اعضای کابینه وی است.

کاخ سفید با هدف اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو به منظور متوقف کردن روند طرح اصلاحات قضایی از قبول هرگونه دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجتناب می‌کند.

تلاش‌های نتانیاهو به منظور اقناع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دعوت رسمی از وی برای سفر به این کشور تاکنون بدون نتیجه بوده است.

گفته می‌شود نتانیاهو پیش از این مانع سفر وزرای خود به آمریکا شده بود و به همه وزرای کابینه هشدار داده بود که تا زمانی که بایدن حاضر به دیدار با من نباشد، اجازه سفر به آمریکا و دیدار با مقامات آمریکایی را نخواهند داشت.

انتهای پیام
captcha