برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان در شهرکرد
کد خبر: 4156521
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
با حضور ۱۲۶ متسابق

برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان در شهرکرد

مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی منطقه شهرکرد از صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار آغاز شد.

مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی گروه بانوان در منطقه شهرکرد از صبح امروز ۲۹ تیرماه در سالن شهید سلیمانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری آغاز شد. 

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در جریان برپایی این رویداد قرآنی به خبرنگار ایکنا گفت: در مجموع، ۳۲۳ نفر در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ ،۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان شرکت دارند و در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، هیچ گروهی ثبت‌نام نکرده است. 

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۶ متسابق در منطقه لردگان و ۲۱۷ متسابق در منطقه شهرکرد شامل شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان و کوهرنگ در این دوره از مسابقات شرکت دارند که امروز شاهد حضور ۱۲۶ متسابق بانو در این مرحله از مسابقات هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: تهمینه رئیسی در بخش تجوید، صدیقه قائدامینی در بخش لحن، محبوبه سپندار در بخش صوت، زینب نجفی در وقف و ابتدا و خورشید عباسی در حُسن حفظ به داوری این مرحله از مسابقات خواهند پرداخت. 

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در منطقه لردگان نیز با حضور ۱۰۶ متسابق برگزار شد، تصریح کرد: شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بروجن، اردل، فلارد و کیار در روزهای ۲۱ و ۲۳ تیرماه در آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان در این رویداد قرآنی شرکت داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف بیان کرد: فردا نیز این مرحله از مسابقات در بخش آقایان منطقه شهرکرد برگزار خواهد شد که سیدحبیب ترابیان در بخش تجوید، احسان اعتباریان در بخش لحن، محمدرضا حق‌شناس در بخش صوت، محمد شهریاری در بخش وقف و ابتدا و امیر رفیعی طاقانکی در حُسن حفظ داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

مولوی در پایان گفت: برنامه‌ریزی جهت برپایی دوره‌های آموزشی توانمندسازی قرآنیان راه‌یافته به مرحله استانی با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha