نمازخانه‌های بین‌راهی برای رفاه زائران اربعین سامان‌دهی شود
کد خبر: 4159446
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

نمازخانه‌های بین‌راهی برای رفاه زائران اربعین سامان‌دهی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی برای رفاه بیشتر زائران اربعین حسینی(ع) در استان تأکید کرد و گفت: تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان است.

نشست کارگروه بررسی نمازخانه‌های بین‌راهی استان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 9 مرداد در نشست کارگروه بررسی نمازخانه‌های بین‌راهی استان که با حضور دبیر ستاد اقامه نماز کردستان و نماینده ادارات مربوطه برگزار شد، گفت: کردستان با وجود اماکن مذهبی، جاذبه‌های معنوی و فرهنگی فراوان ظرفیت‌ ویژه‌ای در حوزه گردشگری مذهبی دارد که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌‌ها در راستای توسعه‌ اقتصادی استان استفاده کرد.

وی بر ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی برای رفاه بیشتر زائران اربعین حسینی(ع) در استان تأکید کرد و افزود: تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و حضور خیل عظیم زوار حسینی در استان، لازم است برای توسعه و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مسیر زائران اربعین حسینی اقدام شود.

اکبر عظیمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه این نشست گفت: یکی از مظاهر مهم اربعین حسینی علاوه بر همه کارکردهای دینی، یک حرکت بزرگ فرهنگی برای اتحاد جهان اسلام است.

وی افزود: اماکن عمومی از جمله نمازخانه‌های بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و زائران است انتظار می‌رود.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان با بیان اینکه مردم استان مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند، بیان کردد: مردم این استان با همکاری و همراهی مسئولان برای استقبال از زائرانی که از این استان عبور می‌کنند، آمادگی کامل دارند.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت، زمینه و امکانات لازم برای خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مهیا شود.

آرمان وطن‌دوست، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این نشست از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: رضایتمندی زائران و مسافران در ایام اربعین حسینی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد اجرایی است.

وی افزود: با توجه به هم‌زمانی ستاد خدمات سفر ویژه تابستان و ستاد اربعین حسینی، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مربوطه در برنامه‌ریزی اربعین اقدام ارزشمندی است که باعث نظم در خدمت‌رسانی به زائران می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: باید مشکلات مربوط به نمازخانه‌های بین‌راهی قبل از شروع ایام پیاده‌روی اربعین به طور کامل رفع شود تا زوار در طول مسیر برای اقامه نماز مشکلی نداشته باشند.

یادآور می‌شود؛ در این نشست نماینده دستگاه‌های مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را برای ارائه خدمات‌ هرچه بهتر به زوار اربعین حسینی بیان کردند. 

انتهای پیام
captcha