اعلام جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4159668
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

اعلام جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری از سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، گفت: افراد باید برای ثبت‌نام از طریق سامانه «سماح» تا 25 ماه صفر اقدام کنند.

زیارت اربعین

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری از سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: افراد برای ثبت‌نام باید از طریق سامانه «سماح» اقدام کنند که ثبت‌نام تا 25 ماه صفر ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان سفر اربعین حسینی علاوه بر وارد کردن اطلاعات گذرنامه، برای نام‌نویسی قطعی باید مرز خروجی و زمان تشرف به عراق و نیز بازگشت به کشور را مشخص و هزینه بیمه را پرداخت کنند. گذرنامه زائران حداقل باید شش ماه مهلت داشته باشد. توصیه می‌شود که زائران به علت گرمای بی‌سابقه هوا بیش از یک هفته در عراق نمانند و زودتر به کشور بازگردند.

آقابزرگی با بیان اینکه خدمات بیمه در سفر اربعین امسال با سه مبلغ پیش‌بینی شده و ارائه می‌شود، تصریح کرد: این بیمه‌ها با سطح خدمات مختلف با قیمت‌های 35 هزار، 45 هزار و 55 هزار تومان در اختیار متقاضیان سفر اربعین قرار می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه سامانه سماح امسال با قالب جدید در خدمت زائران حسینی قرار دارد، تصریح کرد: کسانی که گذرنامه ندارند یا در صورتی که گذرنامه آن‌ها تا زمان تشرف، کم‌تر از ۶ ماه اعتبار دارد باید نسبت به اخذ گذرنامه و تعویض یا تمدید آن اقدام کنند که این امر مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است.

آقابزرگی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته زائران اربعین چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، ادامه داد: همچنین برای دریافت ارز، متقاضیان باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند؛ ضمن اینکه زائران این امکان را دارند که ازدحام یا خلوت بودن مرزهای عراق و باز یا بسته بودن مرزها را از طریق نمودارهای سامانه سماح رصد کنند.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی پارکینگ نیز برای متقاضیان سفر اربعین حسینی انجام شده است که 80 درصد فضای پارکینگ‌ها در مرز ایران و عراق از طریق سامانه سماح رزرو می‌شود و 20 درصد فضا نیز به مراجعه‌کنندگان حضوری اختصاص یافته است.

مدیر حج و زیارت استان در پایان گفت: موکب‌های پیش‌بینی شده در شلمچه و خاک عراق از دهم صفر آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha