جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه است
کد خبر: 4159688
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه است

حجت‌الاسلام پورخاقان با بیان اینکه دشمن با ترویج بی‌حجابی و مفاسد اخلاقی و از بین بردن روابط سالم بین خانواده و اجتماع درصدد جدایی مردم از راه امام حسین(ع) است، جهاد تبیین را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: اگر در زمینه جهاد تبیین ضعیف عمل کنیم جوانان بی‌اطلاع از گذشته هم‌سو با توطئه‌های دشمنان حرکت می‌کنند.

یبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی و دادستان قضایی استان لرستان، امروز، 10 مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در  سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر از ابراهیم‌نژاد، رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان و نیکوکلام، دادستان سابق قضایی نیرو‌های مسلح استان لرستان، امیرهوشنگ فتحی و حسن مرادی به ترتیب به‌عنوان رؤسای جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان نظامی استان لرستان منصوب شدند.

حجت‌الاسلام پورخاقان در این مراسم با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لرستان به‌ویژه شهید مدافع امنیت وطن روح‌الله عجمیان گفت: محرم امسال دشمن تلاش زیادی کرد که عزاداری محرم در کشور را کم‌رنگ کند حتی تأکید کرد مردم به جای پیراهن سیاه در محرم امسال پیراهن سیاه بپوشند که خوشبختانه عکس این اتفاق افتاد و ما شاهد بودیم حضور مردم در عزاداری‌های محرم امسال بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل بود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اغتشاشات سال گذشته که با تلاش دشمن در کشور صورت گرفت، افزود: مردم ایران اسلامی توانستند با درایت و بصیرت و پیروی از خط امام و رهبری یک بار دیگر نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند که در این زمینه جهاد تبیین نقش بسیار مهمی داشت و ضرورت دارد با جهاد تبیین جوانان را در جریان توطئه‌های دشمن قرار دهیم.

پورخاقان با اشاره به نحوه شهادت روح‌الله عجمیان گفت: شهدا در دفاع از آرمان‌های امام(ره) خون پاک خود را فدا کردند و نسل‌ جدید نیز در ادامه این راه به میدان آمدند تا راه امام حسین(ع) برای همیشه در کشور جاودان باشد.

وی با بیان اینکه دشمن با ترویج بی‌حجابی و مفاسد اخلاقی و از بین بردن روابط سالم بین خانواده و اجتماع درصدد جدایی مردم از راه امام حسین(ع) است، اضافه کرد: اگر در زمینه جهاد تبیین ضعیف عمل کنیم جوانان بی‌اطلاع از گذشته هم‌سو با توطئه‌های دشمنان حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور بر لزوم آگاهی جوانان تأکید کرد و ادامه داد: به برکت تدابیر و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ما گسست بین نسلی نداشته‌ایم، اما دشمنان در دوران کرونا هجمه‌های خود را شدت بخشید و فضای مجازی افسارگسیخته را به‌روی نوجوانان باز کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان مقام زن را در حد یک کالا پایین آورده‌اند، اما دین اسلام بزرگ‌ترین مدافع زن در جهان هستی است، اضافه کرد: دشمنان سال گذشته در اغتشاشات زشت‌ترین صحنه‌ها را ایجاد کردند، اما مردم غیرتمند ایران با برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه راه خود را از دشمنان جدا کردند.

پورخاقان جایگاه نیروهای مسلح در ایران را نسبت به دیگر کشورها مضاعف دانست و با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای مسلح در ایجاد امنیت و رشادت‌های شبانه‌روزی آنان افزود: فراجا در ماه‌های اخیر حدود 40 شهید را در راه حفظ امنیت جامعه فدا کرده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح باید تشکیلات مستقل در دستگاه قضایی عمومی داشته باشد، زیرا این دستگاه به فرموده مقام معظم رهبری بسیار حساس و رکن نظام است، اظهار کرد: ما کمترین جرائم را در بین نیروهای مسلح داریم و آنان تلاش می‌کنند که پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه وظایف خود قرار بدهند، زیرا پیشگیری از وقوع جرم شعار و افتخار ماست.

انتهای پیام
captcha