مقابله با اسلام‌ستیزی نیازمند شناخت دقیق ریشه‌های آن است
کد خبر: 4159750
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
مهدی مصطفوی:

مقابله با اسلام‌ستیزی نیازمند شناخت دقیق ریشه‌های آن است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مقابله و برخورد با بی حرمتی به قرآن و مقدسات دینی مستلزم آن است که ریشه‌های این هتاکی‌ها روشن شود و پس از احصای دقیق این دلایل، آن وقت راحت‌تر و دقیق‌تر می‌توان مشخص کرد که چه اقداماتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی باید انجام بگیرد.

مهدی مصطفوی

به گزارش ایکنا مهدی مصطفوی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی در نشست تخصصی «بررسی ریشه‌ها و پیامدهای اسلام‌ستیزی در غرب» که عصر امروز، سه‌شنبه 10 مردادماه، در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، با بیان اینکه موضوع اسلام‌ستیزی موضوع نسبتا جدیدی نیست، گفت: به خصوص از زمانی که برخی کشورهای غربی، از جمله شمال اروپا، اقدام به قرآن‌سوزی کردند، احساسات بسیاری از مسلمانان خدشه‌دار شد و بعضی مردم و دولت‌های اسلامی واکنش‌هایی نشان دادند که این واکنش‌ها جای تقدیر دارد.

وی افزود: نکته مهم اما این است که باید اقداماتی را در کشور و جهان اسلام و حتی سایر نقاط جهان برنامه‌یزی کرد تا جلوی بروز این ناهنجاری‌ها گرفته شود.

مصطفوی اظهار کرد: آموزه‌های قرآن به ما آموخته که با مخالفان خود با قول حسن رفتار کنیم؛ قول منطقی، مستدل، عقلایی و مؤدبانه. همچنین این آموزه‌ها به ما یاد داده که به کسانی که به ما دشنام می‌دهند دشنام ندهیم اما اگر علیرغم این متانت‌ها و قول حسن، یک شخص یا یک دولت اصرار به بی‌حرمتی به قرآن داشت، تکلیف مسلمانان و تمامی حق‌طلبان چیست؟ این امر مستلزم آن است که ریشه‌های این هتاکی‌ها روشن شود.

وی بیان کرد: به عبارتی باید روشن شود این اهانت‌ها به خاطر اختلالات روحی شخص هتاک است، به جهتد تبعیت از یک فلسفه علمی و اعتقادی است، ریشه در نقص قوانین دارد با مرتبط به مسائل سیاسی و امنیتی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی یادآور شد: پس از احصای دقیق این دلایل، آن وقت راحت‌تر و دقیق‌تر می‌توان مشخص کرد که چه اقداماتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی باید انجام بگیرد.

مصطفوی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها و برخی قطعنامه‌ها و اسناد بین‌المللی محدودیت‌هایی برای آزادی و ممنوعیت‌هایی برای هتک حرمت ارزش‌های دینی وجود دارد که این سؤال را ایجاد می‌کند علیرغم این قوانین چرا باز شاهد این رخدادها هستیم.

انتهای پیام
captcha