سفر رئیس‌جمهور فرصتی برای جبران محرومیت استان ایلام است
کد خبر: 4160116
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
امام جمعه ایلام:

سفر رئیس‌جمهور فرصتی برای جبران محرومیت استان ایلام است

حجت‌الاسلام‌ الله‌نور کریمی‌تبار با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به ایلام گفت: این سفر فرصتی برای جبران محرومیت استان ایلام از بُعد اقتصادی و زمینه‌ساز اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و بیکار است.

حجت‌الاسلام‌ الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، در خطبه‌های نمازجمعه امروز، 13 مرداد، اظهار کرد: از اساتید، نخبگان، فرهیختگان و آنانی که دارای طرح هستند درخواست دارم در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور به استان، پیشنهادهای خود را برای محرومیت‌زدایی و اشتغال استان، در اختیار دولت قرار دهند.

 وی با اشاره به سابقه درخشان مردم ایلام در زمینه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری که نرخ مشارکت 63 درصدی را به ثبت رسانده و سومین استان کشور از این لحاظ شدند، افزود: استان ما مفتخر به مهمان‌نوازی زائرین اربعین امام حسین (ع) است و از مردم مؤمن و ولایت‌مدار استان انتظار داریم استقبالی پرشور از ریاست‌جمهوری به عمل بیاورند؛ چرا که این استقبال تأییدکننده حاکمیت و امنیت است و مشتی است محکم بر دهان یاوه‌گویان ضدانقلاب و استکبار جهانی.

 امام‌جمعه ایلام ضمن قدردانی از تمامی عزاداران و کسانی که در هیئت‌های مذهبی اقامه‌ی عزای سید و سالار شهیدان تلاش کردند، گفت: امسال عشق به امام حسین (ع) در زیباترین جلوه‌ها خود را نشان داد و حضور افراد در هیئات بسیار چشمگیر بود، نقش امام حسین (ع) در آزادی‌بخشی به مظلومان و آزادگان جهان روزبه‌روز پررنگ‌تر و شناخت امام (ع) حتی برای جوامع مسیحی و غیرمسلمان نیز بیشتر می‌شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه ضدانقلاب با رسانه‌های گوناگونی که در اختیار دارند و با تبلیغات گسترده خود فراخوان احمقانه برای عدم شرکت مردم در عزاداری امام حسین (ع) دادند، اظهار کرد: زمانی که دیدند مردم در عزاداری سیدالشهدا (ع) حضور گسترده دارند، از عناصر وابسته به خودشان دعوت کردند با تن عریان و بی‌حجاب در مجالس امام حسین (ع) حاضر شوند؛ ولی این حنای آنها رنگی نداشت و عظمت عزاداران و مجالس حسینی به‌گونه‌ای بود که جریان ضدانقلاب نتوانست عرض اندامی داشته باشد و بانوان محجبه‌ی ما با جمعیت میلیونی‌شان در عزاداری امام حسین (ع) نشان دادند که اکثر جمعیت زنان جامعه ما دلبسته به مذهب و سید و سالار شهیدان‌اند و اقلیت معدودی که دنبال عفت‌زدایی و بدن‌نمایی هستند جایگاهی در جامعه‌ی ما ندارند.

 وی با اشاره به اتفاق تلخ کتک‌زدن بانوی ناهی از منکر در شیراز، بیان کرد: واقعاً تلخ است که در جامعه‌ی اسلامی و در جمهوری اسلامی برای افرادی که در راستای تحقق دستور الهی، نهی‌ازمنکر کنند، امنیت وجود نداشته باشد. درخواست جامعه‌ی مؤمن و متدین ما این است که در نظام جمهوری اسلامی برخورد قانون‌مدار با کسانی که برای نیروهای حزب‌اللهی ایجاد مزاحمت می‌کنند، صورت گیرد.

 امام‌جمعه ایلام ادامه داد: آنجایی که آمر به معروف و ناهی از منکر امنیت نداشته باشد و از طرف دیگر برای کسانی که حریم‌شکنی و ارزش‌زدایی کرده و تن‌نمایی و خودآرایی را در جامعه ترویج می‌کنند مصونیت وجود داشته باشد، از دستگاه قضایی می‌خواهیم که با تمام توان ورود کرده و جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه وضع قوانین باید مطابق شرایط روز جامعه باشد، به لایحه حجاب و عفاف اشاره و عنوان کرد: باید توجه داشت که شرایط جامعه تغییر کرده است، این موضوع که لایحه حجاب و عفاف مبتنی بر جرائم نقدی باشد، تناسب خوبی با شرایط جامعه ندارد. آیا در این لایحه مشوق خوبی برای ضابطین قضایی و حمایتی از آنها وجود دارد؟ آیا در آن محرومیت‌های قانونی که برای هنجارشکنانی که دنبال دین‌زدایی از جامعه هستند بازدارنده باشد، وجود دارد؟

 وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم دین الهی و قوانین الهی در جامعه اجرا شود و نباید در اجرای قوانین الهی تحت‌ تأثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفت، افزود: مسئولینی که توان قانون‌گذاری دارند، باید با استفاده از نظر متخصصین، نخبگان و صاحب‌نظران در این لایحه تجدیدنظر کنند تا این لایحه نقش بازدارندگی پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار ضمن گرامیداشت 17 مرداد، روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، بیان کرد: خبرنگاران مهندسی افکار جامعه را بر عهده دارند و دارای تأثیری فوق‌العاده در امیدبخشی یا ناامید کردن جامعه هستند و خبر یک خبرنگار می‌تواند جامعه‌ای را ملتهب کند یا به آن آرامش ببخشد.

 امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه در جامعه ما خبرنگاران بسیار زحمت‌کش هستند و تلاش می‌کنند، گفت: از این عزیزان تقاضا دارم کمتر سیاه‌نمایی کنند و کمتر نیمه خالی لیوان را ببینند و اگر انتظار داریم سرمایه‌گذاری در استان ما سرمایه‌گذاری کند، باید ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و موقعیت‌های خوبی را که استان ما دارد به آنها نشان دهیم و از سیاه‌نمایی پرهیز کنیم، چراکه از آن سودی نخواهیم برد، همه‌ی استان‌ها مشکل دارند، باید راهکارش را جویا شد؛ خبرنگاران عزیز سعی کنند در ارائه خبر نیمه‌ی پر و نیمه‌ی خالی لیوان را با هم منعکس کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در پایان از همه‌ی نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی توانمند و پاکدست و معتقد به جمهوری اسلامی و افرادی که با سلایق مختلف سیاسی در خود توانمندی می‌بینند، دعوت کرد در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند تا مردم با شوروشوق هرچه بیشتری در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

 در پایان نمازجمعه امروز شهر ایلام، نمازگزاران به نشانه اعتراض به هتک حرمت و جسارت به بانوی محجبه‌ی آمر به معروف و ناهی از منکر در شیراز، در محوطه مصلای شهر ایلام تجمع کرده و شعار سر دادند.

انتهای پیام
captcha