نهادینه کردن نماز در شخصیت دانش‌آموزان نیازمند ارائه طرح است
کد خبر: 4160321
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

نهادینه کردن نماز در شخصیت دانش‌آموزان نیازمند ارائه طرح است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای اثرگذاری و نهادینه شدن نماز در شخصیت افراد باید به موقع به سراغ آنها رفت و این امر بیشتر متوجه آموزش و پرورش است، گفت: به جز برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، طرح جامع و تأثيرگذاری در حوزه نماز تعریف نشده است.

شورای اقامه نماز استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۴ مردادماه در نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان در سال جاری با بیان اینکه نماز و جایگاه آن در تربیت انسان برکسی پوشیده نیست‌، گفت: اگر تأثير نمار در شخصیت افراد پررنگ شود تأثیر آن در دیگر حوزه‌های دین نیز مشخص است.

وی افزود: برای اثرگذاری و نهادینه شدن نماز در شخصیت افراد باید به موقع به سراغ آنها رفت و این امر بیشتر متوجه آموزش و پرورش است و باید برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان که شخصیتشان در حال شکل‌گیری است، اجرا کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در نهادینه کردن نماز در شخصیت افراد با دو مشکل عمده روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: یک طرح جامع و تأثيرگذار در حوزه نماز تعریف نشده تا براساس آن اقدام کنیم و به جز برگزاری اردوهای دانش‌آموزی طرح دیگری ارائه نشده است.

وی دومین مشکل را محدودیت اردوها دانست و تصریح کرد: تعداد محدودی در اردوهای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند و این اردوها نمی‌تواند جمعیت ۷۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان را پوشش دهد و این نسبت با برنامه‌ریزی‌ها همخوانی ندارد لذا کمترین نتیجه حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر ارائه طرح‌هایی در حوزه نماز که همه جمعیت دانش‌آموزی را در بر بگیرد، گفت: در خصوص طرح‌های نماز مرتبط با معلمان نیز باید توجه داشت که این طرح‌ها محدود به بعضی معلمان نباشد و همه را شامل شود.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این جلسه به ارائه روند تدوین سند تحول اقامه نماز استان پرداخت و گفت: تدوین سند تحول اقامه نماز ۵ ساله استان براساس سند ۲۰ ساله کشور از سال ۱۳۹۹ در دستور کار ستاد قرار گرفت و پژوهش‌ها و تدوین آن از سوی جهاددانشگاهی کرمان انجام شد.

عربپور با بیان اینکه مقدمه سند براساس اسناد بالادستی، رسالت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌ها، زمان اجرایی سند، وظایف ستاد اقامه نماز استان و وظایف عمومی دستگاه‌ها، وظایف اختصاصی برخی دستگاه‌ها و... در سند پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: براساس چشم‌انداز سند پنج ساله امید است کرمان به جایگاهی برسد که آگاهی مردم نسبت به نماز بالاتر رفته، دسترسی مردم به نمازخانه‌ها و مساجد آسان و حضور مردم به‌ویژه جوانان در برگزاری نماز افزایش یابد و در نهایت نماز در جامعه اسلامی جایگاه خود را بازیابد و سبک زندگی اسلامی در خانواده پدیدار شود.

انتهای پیام
captcha