حمایت بنیاد ملی علم ایران از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ماموریت‌گرا
کد خبر: 4161077
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

حمایت بنیاد ملی علم ایران از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ماموریت‌گرا

رئیس بنیاد ملی علم ایران در دانشگاه محقق اردبیلی از حمایت این بنیاد از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ماموریت‌گرا خبر داد.

حمایت بنیاد ملی علم ایران از دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ماموریت گرابه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر علی‌محمد سلطانی، رئیس بنیاد ملی علم ایران، ۱۶ مرداد در دانشگاه محقق اردبیلی و در نشست با معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی استان با بیان اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران تغییر نام داده است، گفت: این بنیاد در حال حاضر ۱۰۷ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات دارد.

وی با بیان اینکه حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران در قالب طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، کرسی و گرنت پژوهشی، پایان‌نامه و رساله، فعالیت‌های ترویجی و طرح‌ها و کارگاه‌های بین‌المللی است، افزود: در حال حاضر ۷ هزار داور و ناظر فعال از جامعه علمی کشور با بنیاد ملی علم ایران همکاری دارند.

رئیس بنیاد ملی علم ایران با بیان اینکه وضعیت تعداد طرح‌های ورودی و مصوب طی ۱۰ سال اخیر روند صعودی داشته است، تصریح کرد: هم‌چنین این بنیاد در حوزه همکاری‌های بین‌المللی با کشور‌های آلمان، روسیه، چین، ژاپن و ترکیه همکاری داشته و خواهد داشت.

وی از حمایت بنیاد ملی علم ایران از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ماموریت‌گرا خبر داد و خاطرنشان کرد: توزیع حمایت‌های این بنیاد نیز در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامی، محیط‌زیست و ... می‌باشد.

رئیس بنیاد ملی علم ایران یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته بیشترین طرح‌های دریافت، تصویب و اجرا شده از استان اردبیل به ترتیب از دانشگاه‌های محقق اردبیلی و علوم پزشکی اردبیل بوده است.

وی برنامه‌های هدفمند پژوهشی برای اثرگذاری جدی در آینده کشور، ایجاد جریان ملی ترویج علم، همکاری‌های بین‌المللی، داخلی و هماهنگی بودجه‌های پژوهشی، شفافیت و ایجاد یک زمین بازی حرفه‌ای و نظام سازی، اعتباربخشی و مدال‌های علمی را از رویکرد‌های بنیاد ملی علم ایران عنوان کرد و افزود: کوانتوم، زیست مهندسی، مواد دارویی، نهاد خانواده، نگرش سیستمی به حل مسائل جزو برنامه‌های موضوعی و تفاهم‌نامه‌های ماموریت‌گرا با موسسات، خوشه‌های پژوهشی چندتخصصی، محصولات بدیع، مراکز ساخت محدود و پایلوت، حمایت از پژوهش‌های شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقات بنیادی نیز از برنامه‌های غیرموضوعی در دست تدوین یا اجرا در پژوهش بنیاد ملی علم ایران هستند.

انتهای پیام
captcha