قوام یک جامعه‌ دینی به حفظ درجات ایمانی انسان‌هاست
کد خبر: 4161524
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

قوام یک جامعه‌ دینی به حفظ درجات ایمانی انسان‌هاست

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قوام یک جامعه‌ دینی به حفظ درجات ایمانی انسان‌هاست، گفت: جامعه علمی و عقلانی بر پایه سلوک اخلاقی و سبک زندگی توحیدی موجب طلوع بینش و کرامات در میان انسان‌های آن جامعه می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، گردهمایی تبیین راه‌های ایجاد دوستی و محبت اهل‌ بیت(ع) در نوجوانان و جوانان، شامگاه ۱۸ مردادماه، با حضور زائران ایرانی و با سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از سوی دفتر بعثه مقام معظم رهبری مستقر در کربلا در سرداب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در این گردهمایی اظهار کرد: عاقبت‌ به‌خیری دنیوی و اخروی هر انسان در گرو ایمان و داشتن زندگی تقوایی و دینی است. همان‌طور که رسول خدا از دیدگاه قرآن فرمودند که پروردگار گفته من هیچ‌چیزی را در دنیا محبوب‌تر از بنده با‌ایمانم نیافریدم. این عبارت یک عبارت فوق‌العاده‌ای است، یعنی بنده باایمان محبوب‌تر از فرشتگان خدا هست.

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه معصومیه(س) استان بوشهر افزود: فرشتگان جایگاه ویژه‌ای در عالم خلقت دارند ولی بنده باایمان در نزد خدا فرافرشته است. یعنی انسان باایمان روی زمین هست و زندگی می‌کند، اما قلب‌های عرشیان و موهبت خدا متوجه اوست. لذا به این ترتیب شکی نیست که در عرش بنده مؤمن معروف‌تر و مشهورتر است. به‌همین‌ جهت انسان باایمان باید فوق‌العاده خوشحال باشد که تمام وجودش سرشار از نشاط و شادابی روحی و شخصیتی که تابع پروردگار و مورد محبت و موهبت ذات اقدس باری‌تعالی است.

وی با بیان اینکه جامعه علمی و عقلانی بر پایه سلوک اخلاقی و سبک زندگی توحیدی موجب طلوع بینش و کرامات در میان انسان‌های آن جامعه می‌شود، گفت: جاهلیت فکری و فرهنگی و ترویج امور غیرمعارفی موجب گسترش رذیله‌های اجتماعی و ناآرامی عمومی جامعه و ویرانی ساختارهای بنیادین فرهنگی و دینی می‌شود.

مؤلف کتاب «انوارالهدی(زندگی‌نامه چهارده معصوم)» با اشاره به اینکه افرادى كه نور ايمانشان كم است، جز گناهان بزرگ چيزى به نظرشان نمى‌آيد، بیان کرد: اما اگر نور ايمان زياد باشد، تمام لغزش‌هاى ريز خود را نيز مى‌بينند و به درگاه خدا ناله و استغفار مى‌كنند. اگر كسى نسبت به خود خوش‌بين شد، هرگز ترقّى نمى‌كند. او مثل كسى است كه دائماً به پشت سر خود و به راه‌هاى طى شده نگاه مى‌كند و به آن مغرور مى‌شود، ولى اگر به جلو نگاه كند و راه‌هاى نرفته را ببيند، خواهد دانست كه نرفته‌ها چند برابر راه‌هاى رفته است!.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری تصریح کرد: شکرگزاری به درگاه معبود الهی یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی انسان باایمان است. به آن علت که محبوب‌ همیشه با محبش انس دارد و همچنان‌که محب همیشه در کنار محبوبش است. اینجا بنده باایمان محبوب است و پروردگار محب است.

امام جمعه بوشهر با تبیین اینکه ایمان طبق روایات دارای ۱۰ درجه است، گفت: انسان هر چه‌قدر که به ایمان خود بیفزاید در نتیجه درجه محبت خدا به انسان باایمان بیشتر می‌شود.

یادآور می‌شود، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سفر به کشور عراق بر سر مزار شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام شهر نجف‌اشرف حاضر شد و با آرمان‌های سردار شهید جنوب ایران تجدید میثاق کرد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha