«داستان‌های حیوانات در قرآن» به اندونزیایی منتشر شد
کد خبر: 4161871
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
در مصر؛

«داستان‌های حیوانات در قرآن» به اندونزیایی منتشر شد

کتاب «داستان‌های حیوانات در قرآن کریم» به منظور بهره‌مندی کودکان از داستان‌های قرآنی به زبان اندونزیایی در مصر منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع، کتاب داستان‌های حیوانات در قرآن اثر «نجلاء علام» با همکاری هیئت کتاب مصر و شورای عالی امور اسلامی این کشور به زبان اندونزیایی انتشار یافت.

این کتاب در قالب مجموعه «چشم‌انداز» انتشار یافته است که به انتشار معارف قرآنی در قالب داستان‌ها و قصه‌هایی برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در مقدمه این کتاب آورده است: قرآن کریم درست‌ترین و شیواترین گفتارهاست و داستان‌های آن نیز شیرین‌ترین و بهترین داستان‌ها هستند. همان‌گونه که خداوند سبحان در سومین آیه از سوره یوسف آورده است: «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَذَا الْقرآن وَإِنْ كُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ: ما بهترين داستان‌سرايى را با وحى فرستادن همين قرآن بر تو مى‏‌خوانيم و بى‌‏گمان پيش از آن از بى‌‏خبران بودى»(يوسف/ آیه 3).

در این مقدمه آمده است که داستان‌های حیوانات در قرآن کریم برای بیان پند، اندرز و حکمت‌های مختلف به کار گرفته شده و نویسنده سعی کرده است که این پیام نهفته در داستان‌ها را برجسته کند و از سویی اطلاعات مهمی نیز درباره حیوانات ذکر شده در قرآن برای خوانندگان بیان کند.

در این کتاب به منظور افزایش دقت مطالب علمی ذکر شده درباره حیوانات و پرندگان از مشاوره رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه عین الشمس و همچنین در زمینه مسائل دینی و شرعی نیز از نظرات گروهی از پژوهشگران گروه مرکزی سیره و سنت نبوی در شورای عالی امور اسلامی و اداره کل پژوهش‌های مرتبط به تبلیغ مصر بهره گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha