دومین جشنواره منطقه‌ای «نماز کلید بهشت» در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 4161883
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

دومین جشنواره منطقه‌ای «نماز کلید بهشت» در ایلام برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با اشاره به استقبال از مرحله استانی جشنواره «نماز کلید بهشت» در سال گذشته گفت: دومین دوره این جشنواره امسال به‌صورت منطقه‌ای در ایلام برگزار می‌شود.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلامفاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی و پژوهشی «نماز کلید بهشت» اوایل شهریورماه امسال منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو رده سنی بزرگسال و کودک و نوجوان شامل گروه ۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، افزود: بخش‌های اصلی این جشنواره شامل فرهنگی (قصه‌گویی و پادکست)، هنری (نقاشی و طراحی، عکاسی، فیلم کوتاه با تلفن همراه و خوشنویسی)، ادبی (دعا و نیایش، داستانک و شعر و ترانه) و آموزش و پژوهش (ارائه مقاله) است.

رستگار یکی از ارکان تعالیم دینی را هدایت کودکان و نوجوانان به سمت فریضه نماز ذکر کرد و گفت: مأنوس کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ نورانی نماز، انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به زبان هنر و ادبیات، تقویت باورها و شعائر اسلامی، ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به انجام فریضه نماز و ایجاد نشاط و روحیه تعامل در بین کودکان و نوجوانان با شرکت‌دهی آنان در برنامه‌های فرهنگی و هنری از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام، نخستین دوره جشنواره «نماز کلید بهشت» را که به‌صورت استانی برگزار شد، برنامه‌ای موفق ارزیابی و اظهار کرد: استقبال خوب مخاطبان از نخستین دوره جشنواره، ما را در برگزاری دومین دوره این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای مصمم‌تر کرده است.

انتهای پیام
captcha