پروژه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس قزوین دستخوش بی‌مهری شده است
کد خبر: 4162384
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

پروژه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس قزوین دستخوش بی‌مهری شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تسریع در اجرای پروژه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس در قزوین شد و گفت: شهدای قزوین در کشور شاخص هستند و شایسته نیست که پروژه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس دستخوش بی‌مهری قرار گرفته و متوقف شود.

اللهیاری عضو شورای شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا که شب گذشته ۲۲ مرداد با حضور شهردار قزوین برگزار شد، با تأکید بر اهتمام جدی مسئولین در تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یادآور ایثارگری و رشادت‌ مردانی است که بی‌ادعا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی افزودند و رزمندگان استان قزوین در آن دوران نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان قزوین در راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس نسبت به استان‌های دیگرعقب ماندگی‌های نسبی دارد زیرا در ۲۵ استان کشور همچون همدان، کرمان و تهران باغ موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده است و چون شهدای استان قزوین در کشور شاخص و بزرگ هستند، شایسته نیست که پروژه باغ موزه دفاع مقدس دستخوش بی‌مهری قرار گرفته و متوقف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تسریع در اجرای این پروژه و اهتمام جدی شهرداری قزوین شد و بیان کرد: لازم است شهرداری قزوین گزارش این پروژه را به شورا اعلام و سیاست خود را در قبال این پروژه به طور شفاف ارایه کند.

لزوم انتشار مجدد هفته‌نامه «پیام شهر» قزوین

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارش اقدامات کمیسیون متبوع خود پرداخت و خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون با حضور مدیر مسئول و مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین به موضوع تعطیلی پیام شهر پرداخته شد و مقرر شد در راستای جلوگیری از ماده ۱۶ شدن، انتشار این نشریه استمرار یابد و هرگونه پیشنهاد و اتخاذ سیاست جدید از سوی شهرداری قزوین به صورت مکتوب به شورا ارائه و پیرامون آن تصمیم‌گیری شود.

اللهیاری همچنین در خصوص بررسی نامه‌های واصله که در کمیسیون فوق‌العاده فرهنگی تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: مساعدت و کمک به کنگره سه هزار شهید استان با محوریت مستندسازی و چاپ ۵۹ عنوان کتاب آماده انتشار در کمیسیون بررسی شد که نظر موافق کمیسیون با حمایت از چاپ کتاب درحوزه دفاع مقدس جلب شد اما در مورد عدد مساعدت و همچنین محورهای کتب لازم است در صحن شورا تصمیم‌گیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین درخصوص حضور دبیر ستاد مردمی اربعین در جلسه کمیسیون، گفت: مساعدت و حمایت شورا و مدیریت شهری از اربعین حسینی همه ساله وجود دارد لذا مقرر شد تا شهرداری قزوین هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه لایحه مساعدت به برگزاری مراسم اربعین حسینی و جاماندگان پیاده‌روی به صحن شورا اقدام کند.

انتهای پیام
captcha