نام‌نویسی ۵۰۰ متقاضی برای ورود به حوزه‌های علمیه خراسان‌شمالی
کد خبر: 4165483
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

نام‌نویسی ۵۰۰ متقاضی برای ورود به حوزه‌های علمیه خراسان‌شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام برای ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و ۳۱ خردادماه امسال به پایان رسید که در استان ۵۰۰ متقاضی برای تحصیلات ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام گوهری، مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام علی گوهری بهابادی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان اظهار کرد: ثبت‌نام برای ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه استان از 25 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و 31 خردادماه سال‌جاری به پایان رسید که در مجموع 500 داوطلب آقا و بانو برای این مهم نام‌نویسی کردند.

وی با بیان اینکه همه 500 نفر متقاضی تحصیل در حوزه علمیه در ایام تابستان از ظرفیت دوره آموزشی فشرده برخوردار شدند، افزود: این افراد پس از کسب امتیازهای لازم در آزمون نهایی می‌توانند از ابتدای مهرماه سال‌جاری در مدارس حوزه به تحصیل مشغول شوند.

گوهری با بیان اینکه برپایی آزمون اولیه برای ورود داوطلبان به حوزه علمیه حذف شده است، تصریح کرد: در گام اول داوطلبان برای ورود به حوزه باید نام‌نویسی کنند، سپس به مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از گذراندن دوره 45 روزه تثبیت در آزمون ارزیابی کتبی شرکت می‌کنند و در نهایت بعد از کسب نمره لازم و انجام پایش می‌توانند در حوزه علمیه تحصیل کنند.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه طی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: به رغم تبلیغات سوء دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، اما مردم و خانواده‌های مومن خراسان‌شمالی استقبال بسیار چشمگیری برای ورود فرزندان خود به حوزه علمیه داشتند که این مهم نشانگر عمق و ریشه اعتقادات و علاقه به دین و اسلام است.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته در مجموع یک‌هزار و 500 طلاب در 9 مدرسه برادران و 6 مدرسه خواهران با استفاده از ظرفیت 170 استان اعزامی و حق التدریس تحصیل می‌کنند.طی‌سال‌های گذشته عدم وجود سطح عالی حوزه در استان یک خلأ محسوب می‌شد که خوشبختانه با مساعدت همکاران هم اکنون این مهم با 70 مخاطب در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha