وزیر کشور از دستاوردهای دانش‌بنیان استان سمنان بازدید کرد
کد خبر: 4166134
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

وزیر کشور از دستاوردهای دانش‌بنیان استان سمنان بازدید کرد

وزیر کشور در برنامه سفر یک‌روزه به استان سمنان، از دستاوردهای دانش‌بنیان این استان در نمایشگاهی در شهر شاهرود بازدید کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز، نهم شهریور، پس از بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک، از محصولات فناور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود بازدید و رونمایی کرد.

محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان در جریان این بازدید گفت: ۳۵ پردیس تخصصی در پارک‌های علم و فناوری کشور وجود دارد که سه پردیس در استان سمنان قرار دارد. سه پردیس پارک علم و فناوری استان سمنان شامل پردیس‌های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال است.

نظری یکی از رویکردهای فعالیت پردیس اقتصاد دیجیتال پارک علم و فناوری استان سمنان را تولید محتوا که از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری است برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اینکه پردیس اقتصاد دیجیتال چهار بلوکه است و ۱۰ استادیوم برای آن در دست اقدام است تا تولید محتوای دیجیتال داشته باشد افزود: انیمیشن و بازی شامل آن نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ شرکت فناوری و های‌تِک حوزه محتوا و هوش مصنوعی در استان سمنان وجود دارد، متذکر شد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان سمنان در سطح ملی است.

نظری با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان ۴۹۰ واحد فناور دارد که ۱۱۰ واحد دانش بنیان هستند که بالغ بر ۱۰۰ واحد در شاهرود قرار دارند اظهار کرد: میزان فروش واحدهای دانش بنیان پارک علم و فناوری استان  در مجموع ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

یادآور می‌شود، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک و رونمایی و بازدید از محصولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان در شهرستان شاهرود، افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی و افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی در شهرستان دامغان، بازدید از ۲ واحد حوزه صنعت خودرو، افتتاح واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک و بازدید از دستاوردهای جهاددانشگاهی استان، دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سمنان، و افتتاح شرکت نمک‌های خوراکی و افتتاح شرکت سیم و کابل در شهرستان گرمسار، از برنامه‌های سفر یک‌روزه احمد وحیدی وزیر کشور به استان سمنان است.

انتهای پیام
captcha