نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی موکب‌های استان بوشهر
کد خبر: 4166939
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی موکب‌های استان بوشهر

زائرین پیاده‌روی ایام اربعین حسینی از کشورهای مختلف از طرح قرائت نور موکب‌های فرهنگی و قرآنی استان بوشهر در کربلا و نجف‌اشرف استقبال بی‌نظیری کرده‌اند.

موکب قرآنیان بوشهر در کربلا

به گزارش ایکنا از بوشهر، امسال برای چهارمین سال پیاپی موکب قرآنیان استان بوشهر ویژه زائرین اربعین حسینی در شهر کربلا راه‌اندازی و همچنین در ۱۶۶ موکب‌های فرهنگی و قرآنی استان بوشهر در شهرهای نجف‌اشرف و کربلا و در شهرهای مرزی برپا شده است.

زائران ایرانی و زائران کشورهای سوریه، نیجریه، پاکستان، ترکیه، عراق، هندوستان و تایلند از برنامه‌های ایستگاه قرائت نور و قرآن‌های تک‌برگی، مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر، ایستگاه نقاشی خیمه‌گاه، کارگاه اصلاح قرائت نماز با حضور طلبه‌های مدارس علمیه، توزیع زیارت اربعین، روایتگری واقعه غدیرخم تا تبیین قیام عاشورا تا کنون استقبال بی‌نظیری از موکب‌ها داشته‌اند.

اقامه نماز جماعت و برپایی منبر معارف اهل بیتی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ۱۶۶ موکب‌ مردمی و خدمات‌رسانی استان بوشهر در مسیر زائران اربعین حسینی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی است.

گفتنی است، که باید رزمایش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و درمانی و رسانه‌ای برای برپایی مراسم اربعین حسینی سال آینده، به‌صورت ویژه، از مهرماه امسال، شروع به آسیب‌شناسی و استفاده از فرصت‌های بالقوه در بحث زائر و زیارت کند.

زیارت اربعین به نیابت از ۸ هزار شهید از استان بوشهر

یادآور می‌شود، امسال در مراسم پیاده‌روی ایام اربعین حسینی نزدیک به ۸ هزار نفر از زائران آقایان و بانوان استان بوشهر با نیت به نیابت از یک شهید، در قالب پویش «همسفر من» به زیارت کربلا و نجف‌اشرف قدم در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی گذشته‌اند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha