ویژه‌برنامه‌ با محوریت «کودکان و نوجوانان اربعینی» در نیر اجرا شد
کد خبر: 4167903
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

ویژه‌برنامه‌ با محوریت «کودکان و نوجوانان اربعینی» در نیر اجرا شد

به همت کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر، نشست‌های کتابخوان ویژه کودکان و نوجوانان در ایام اربعین برگزار شد.

ویژه برنامه‌های اربعین با محوریت «کودکان و نوجوانان اربعینی»به گزارش ایکنا، به نقل از کتابخانه‌های عمومی اردبیل، ویژه برنامه اربعین حسینی(ع) با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین(ع) است» 18 شهریور ماه با حضور کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر در محل کتابخانه امیرحسین فردی اجرا شد.

این ویژه برنامه در قالب‌های مختلف فرهنگی از جمله(اجرای مراسم شبیه خوانی، عزاداری و معرفی کتاب‌های مناسبتی محرم و اربعین برگزار شد.

در ابتدای برنامه کودکان و نوجوانان با شور و شعور حسینی به رنگ آمیزی نقاشی‌هایی با موضوع اربعین حسینی پرداختند و در ادامه برنامه، کتابداران شهرستان به معرفی و قصه گویی مناسبتی اربعین حسینی پرداختند.

گفتنی است کتاب‌های «امام حسین(ع)» نوشته اسماعیل هنرمندنیا توسط فاطمه ندیری، مسئول کتابخانه امیرحسین فردی برای کودکان معرفی و قصه‌گویی شد. این کتاب، داستان کوتاهی از زندگی امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش را با زبانی صریح و گویا برای کودکان بازگو می‌کند و هم‌چنین کوثر نوری، کتابدار کتابخانه شمس تبریزی؛ کتاب «مرد شمشیر و عشق» که گذری کوتاه بر زندگی آن امام گرامی است را برای حاضرین برنامه معرفی و کودکان را به مطالعه این کتاب تشویق نمودند.

در ادامه این ویژه‌برنامه، کودکان عضو کتابخانه‌های شهرستان به اجرای مراسم شبیه خوانی و عزاداری بر سید و سالار شهیدان پرداختند و گوشه‌ای از مصیبت‌های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را برای شرکت‌کنندگان برنامه بازگو کردند.

در آخر برنامه، آش نذری که با طعم عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان، به همت کتابداران و کارکنان شهرستان در محل کتابخانه طبخ شده بود در بین عزاداران امام حسین(ع) پخش شد.

انتهای پیام
captcha