هفته ملی کودک؛ فرصتی برای حمایت و مراقبت از کودکان
کد خبر: 4168066
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

هفته ملی کودک؛ فرصتی برای حمایت و مراقبت از کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان کرد: هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به کودکان و نیازهای آنان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنها انجام دهد.

نشست ویژه هفته کودک

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، امروز، 19 شهریور، در اولین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که با حضور محمدامین باقری، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: روز و هفته ملی کودک از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های این هفته به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزارمی‌شود؛ بنابراین، هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به کودکان و نیازهای آنان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنها انجام دهد.

منصوری اظهار کرد: جایگاه و هویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و لزوم مرجعیت این دستگاه در حوزه تخصصی کودک و به منظور هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودک ما را برآن داشت تا با هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی مدیران ونمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در استانداری نشست تخصصی برگزار و در خصوص کلیت برنامه‌های هفته‌ ملی کودک تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: با حضور همه فعالان حوزه کودک و حمایت استاندار امیدست خدمت‌رسانی بیشتر و بهتری به کودکان و نوجوانان استان صورت پذیرد. هفته ملی کودک از تاریخ ١۵ تا ٢١ مهر در سراسر کشور  و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار خواهد شد.

منصوری یادآوری کرد: هدف از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروزست.

انتهای پیام
captcha