هنر، ابزار تبیین واقعه عاشوراست
کد خبر: 4168267
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان:

هنر، ابزار تبیین واقعه عاشوراست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اهمیت نقش هنر در تبیین واقعه عاشورا گفت: هنر، ابزار تبیین واقعه عاشوراست.

احسان یاوری، معاون استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز، 20 شهریورماه در آیین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنر ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه مقوله عاشورا و کربلا در جان و دل شیعیان و تمام آزادگان جهان ریشه دارد، بیان کرد: عاشورا یک مقوله بزرگ و عظیم است که درک آن دشوار بوده و آنچه می‌تواند بیان لطیفی از مقوله عاشورا باشد و آن را تبیین کند، ابزار هنر است.

وی با بیان اینکه هنر برآمده از ذوق بی‌آلایش انسانی است و این ذوق می‌تواند به‌درستی واقعه عظیم عاشورا را به تصویر بکشد، گفت: در حقیقت یکی از دلایلی که باعث شده در طول ١٤٠٠‌ سال هنر عاشورایی زنده بماند، نو‌آوری‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان عاشورایی بوده است و این راه هرگز متوقف نمی‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه مقوله هنر خدمت بسیار بزرگی به ترویج فرهنگ عاشورایی کرده است، افزود: اگر امروز می‌خواهیم در حوزه ترویج فرهنگ عظیم عاشورا فعالیت داشته باشیم باید از ابزار هنر استفاده کنیم، چراکه هنر می‌تواند این واقعه عظیم را به خوبی به تصویر بکشد. تمام عرصه‌های هنر می‌توانند جلوه‌گر و بیانگر فرهنگ عاشورا باشند؛ در تبلیغ فرهنگ عاشورا صرفا نباید به شعر و مداحی توجه کرد، بلکه علاوه بر آن فیلم‌نامه، نمایش‌نامه، نقاشی، خطاطی و... ابزارهای بسیار ارزشمندی هستند که می‌تواند در این مسیر مؤثر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ارسال یک هزار اثر به سوگواره چلچراغ را موجب خرسندی و مباهات دانست و گفت: ذوق و هنر متعهدانه مردمان لرستان همچون آبشارهای این استان جاری و ساری است و هنرمندان شرکت‌کننده در این سوگواره علی‌رغم تمام مشکلات و دغدغه‌ها تعهد خود را فراموش نکرده‌اند. 

یاوری اظهار کرد: امیدوارم با حمایتی که از این‌گونه برنامه‌ها صورت خواهد گرفت شاهد جلوه‌گری این برنامه‌ها در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام
captcha