عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت است
کد خبر: 4168854
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت است

عضو ارشد جنبش فتح در واکنش به موضوع عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، با هشدار درباره پیامدهای این موضوع، عادی‌سازی روابط با این رژیم را خیانت به آرمان فلسطین خواند و ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی به سمت عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها نرود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، عباس زکی، عضو ارشد جنبش فتح نسبت به خطر عادی‌سازی روابط بین پادشاهی عربستان سعودی با اشغالگران اسرائیل هشدار داده و تأکید کرد که هرگونه عادی‌سازی با تل آویو خیانت است و اعراب و مسلمانان را در وضعیت بسیار دشواری قرار می‌دهد.

وی در واکنش به اظهار نظرهایی که درباره عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی با اشغالگران صهیونیست و نیز اقدام اردن برای انجام گفت‌‎وگوهایی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، گفت: تمرکز آمریکایی‌ها روی عربستان سعودی است و این توهم را ایجاد می‌کنند که همه طرف‌ها حامی عادی‌سازی روابط هستند تا از این طریق به ریاض فشار وارد شود.

عضو ارشد فتح تأکید کرد: موضع فلسطین روشن است: عادی‌سازی به معنای خیانت است و ما نسبت به عادی‌سازی هشدار می‌دهیم. چرا که اقدام عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران به معنای فروپاشی جبهه عربی است زیرا دشمن صهیونیست پس از عادی‌سازی روابط با عربستان، خود را به عنوان یک کشور طبیعی خواهد دید و این یک پیشروی برای اشغالگران است که اعراب را در شرایط بسیار سختی قرار می‌دهد.

عباس زکی ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی به مواضع خود پایبند باشد و روابط خود را با اشغالگران اسرائیلی عادی نکند چرا که عربستان سعودی کشوری بزرگ است که میلیون‌ها نفر هر سال برای انجام مناسک حج راهی این کشور می‌شوند و به همین خاطر جایگاهی که این کشور دارد، با کشورهای کوچکی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، متفاوت است.

انتهای پیام
captcha