واکنش حماس به خشونت‌آمیز خوانده شدن مقاومت فلسطین توسط دبیرکل سازمان ملل
کد خبر: 4169047
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

واکنش حماس به خشونت‌آمیز خوانده شدن مقاومت فلسطین توسط دبیرکل سازمان ملل

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن رد اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص خشونت‌آمیز خوانده شدن مقاومت مردم فلسطین، تأکید کرد که این حق طبیعی آن‌ها برای دفاع از خود در مقابل اشغالگران است.

پاسخ حماس به رئیس سازمان ملل

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله نت، جنبش مقاومت اسلامی حماس توصیف آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از مقاومت مردم فلسطین و خشونت‌آمیز خوانده شدن آن را رد کرده و تأکید کرد که این توصیف برای یک حق ذاتی بشری مناسب نیست.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که مقاومت ملت ما یک اقدام مشروع و مطابق با قوانین و موازین بین المللی است و این مقاومت حقی است که مردم فلسطین از آن دست نخواهند کشید و به مقاومت خود در برابر اشغالگران صهیونیست و پروژه‌های یهودی‌سازی آن‌ها ادامه خواهند داد تا زمانی که آنها از سرزمین خود بیرون برانند.

در بیانیه جنبش حماس تأکید شده است: خشونت و تروریسم عباراتی است که منحصراً اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان فاشیست آن‌ها را شامل می‌شود؛ کسانی که مسئولیت کامل وخامت اوضاع و برهم زدن زندگی فلسطینیان و سلب حقوق ملی آن‌ها را بر عهده دارند.

حماس از دبیرکل و سازمان ملل خواست تا نقشی را که به آن‌ها برای احقاق حقوق ملت فلسطین محول شده است به درستی ایفا کنند و با محکوم کردن اشغالگران و تجاوزات مستمر آن‌ها، برخورد با رهبران رژیم صهیونیستی و جنایات و سیاست‌های نژادپرستانه ‌آن‌ها، به پایان دادن به اشغالگری کمک کنند تا اینکه ملت فلسطین بتوانند از حق آزادی و استقلال خود در سرزمین خود استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha