حضور روحانیون در مدارس تکمیل‌کننده تعلیم و تربیت است
کد خبر: 4169413
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

حضور روحانیون در مدارس تکمیل‌کننده تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش‌وپروش استان کرمان با بیان اینکه حضور روحانیون در مدارس تکمیل کننده فعالیت مدارس است، گفت: حضور روحانیون در کنار دانش‌آموزان اقدام مهمی است تا تعلیم و تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.

شورای هماهنگی حوزه و آموزش‌وپروش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌وپروش استان کرمان امروز، ۲۶ شهریورماه در شورای هماهنگی حوزه و آموزش‌وپروش استان، همکاری این دو نهاد را مهم دانست و گفت: والدین در کنار موضوع آموزش برای تعلیم دانش‌آموزان نیز اهمیت بسیاری قائلند لذا حضور روحانیون در مدارس و در کنار دانش‌آموزان اقدام مهمی است تا تعلیم و تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در مدارس تکمیل‌کننده فعالیت مدارس است، افزود: ظرفیت مدارس در خدمت ائمه جمعه، سپاه، بسیج، ارتش، راویان دفاع مقدس و... قرار دارد. دانشگاه فرهنگیان نیز در کنار آموزش‌وپرورش است و کارهای خوبی در حال انجام است.

رضایی اظهار کرد: خود را در برابر والدین دانش‌آموزان پاسخگو می‌دانیم و اگر بتوانیم قدمی در راستای رشد دانش‌آموزان برداریم کوتاهی نخواهیم کرد و امیدواریم همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تداوم داشته باشد و با همکاری و هم‌افزایی بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش را سبب تقویت دانش‌آموزان دانست و گفت: این همکاری شامل سه مرحله تصمیم‌گیری، اجرا و اجرای تأثيرگذار است. باید هدف‌هایی برای این تصمیم‌گیری مشخص شود تا در مرحله اجرا اثر خوبی داشته باشد.

در این جلسه پیرامون مباحثی همچون برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، اجرای طرح‌های معراج و امین در مدارس، برپایی نماز جماعت در مدارس، کیفی کردن برنامه‌های تعلیم و تربیت و توانمندسازی طلاب و روحانیون برای حضور در مدارس مطرح و در پایان از مدیر حوزه‌های علمیه استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha