آموزش خانگی؛ راهکار مسلمانان کانادا برای مقابله با آموزه‌های انحرافی در مدارس
کد خبر: 4171630
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

آموزش خانگی؛ راهکار مسلمانان کانادا برای مقابله با آموزه‌های انحرافی در مدارس

مسلمانان کانادایی تحصیل کودکان در خانه‌ها را راهکاری برای جایگزینی برنامه‌های درسی می‌دانند که در آن به مباحث مربوط به همجنس‌گرايی پرداخته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در روزهای اخیر استان‌های کانادا شاهد بزرگ‌ترین موج اعتراضات علیه سیاست تربیت جنسی و دستور کار جنسیتی در مدارس بود و رهبری مسلمانان در این اعتراضات یکی از بارزترین ویژگی‌های آن بود و گستردگی آن را نشان داد.

این اعتراض‌ها با شعار «راهپیمایی میلیونی برای کودکان» انجام شد و معترضان از دولت‌های محلی و فدرال خواستند در آموزش فرزندان خود دخالت نکنند و شعارهایی مانند «فرزندان ما را به حال خود رها کنید» و «دست از فرزندانمان بردارید» سر دادند.

همزمان، طرف مقابل در راهپیمایی‌هایی با برافراشتن پرچم‌های رنگارنگ که نماد گروه‌های همجنس‌گرا است، اقدام به شعاردادن کردند که به درگیری‌هایی بین دو طرف منجر شد و دخالت پلیس را درپی داشت.

دولت‌های محلی کانادا در تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های آموزشی آزادند، اگرچه بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد، اما همه این سیاست‌ها به تدریج به سمت همراهی با آموزش جنسی و پذیرش همه گرایش‌ها و هویت‌های جنسی پیش می‌رود.

ابوبکر ادریس، مشاور آموزشی و مدرس دانشگاه، در مصاحبه با الجزیره نت تأکید کرد که تحصیل دانش‌آموزان یکی از راهکارها برای مقابله با وضعیت موجود است.

وی تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزانی که آموزش خانگی را در سراسر کانادا در سال 2019 پذیرفته بودند حدود 40 هزار نفر تخمین زده می‌شد و سپس در طول محدودیت‌های همه‌گیری کرونا فرصتی برای آزمایش این نوع آموزش ایجاد شد. به گونه‌ای که پس از برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی، تعداد افرادی که آموزش در خانه را انتخاب کردند به 85 هزار نفر افزایش یافت.

وی می‌افزاید: هنوز آماری برای سال گذشته منتشر نشده است و انتظار می‌رود تعداد این افراد به 100 هزار نفر برسد که این افزایش دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن ترس والدین از انحرافات اخلاقی است.

انتهای پیام
captcha