وحدت کامل بین ادیان مختلف در ایران اسلامی وجود دارد
کد خبر: 4171893
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
امام جمعه موقت بجنورد:

وحدت کامل بین ادیان مختلف در ایران اسلامی وجود دارد

امام جمعه موقت بجنورد گفت:در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از ادیان مختلف الهی در کشور، شیعه، سنی، مسیحی، زرتشتی و یهودی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و حتی شهید هم شدند و این امر بهترین مصداق وجود وحدت کامل در کشور است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: امروز وحدت کامل در کشور ما بین مذاهب و ادیان مختلف الهی وجود دارد.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از ادیان مختلف الهی در کشور، شیعه، سنی، مسیحی، زرتشتی و یهودی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و حتی شهید هم شدند و این امر بهترین مصداق وجود وحدت کامل در کشور است.

جاجرمی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) نه اینکه علم وجود نداشته باشد، بلکه جاهلیت بر علم حاکم بوده است، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) انسان‌های جاهل را به انسان‌های متدین و الهی تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های مثبت پیامبر(ص) از ابتدای تولد وی نمایان بود، افزود: پیامبر(ص) تربیت یافته دست خداوند بود اما طاغوت و دشمن از تربیت الهی پیامبر واهمه داشتند و با ایشان دشمنی را آغاز کردند.

 جاجرمی با ذکر اینکه دشمنی علیه پیامبر(ص) امروز نیز ادامه دارد و دشمنان اکنون از طریق ساخت فیلم و نوشتار در کتب سعی دارند محبوبیت ایشان را از بین ببرند، گفت: اگر بشریت با سیره واقعی پیامبر آشنا شوند با جان و دل آن را خواهند پذیرفت زیرا دین اسلام مطابق با فطرت و عقل انسان است.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: وظیفه امروز ما معرفی چهره نازنین پیامبر(ص) به تمام دنیا از طریق روش‌های خاص و مؤثر است.

انتهای پیام
captcha