وحدت اسلامی موجب اقتدار دین اسلام است
کد خبر: 4172376
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

وحدت اسلامی موجب اقتدار دین اسلام است

فعال فرهنگی گمیش‌تپه با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی موجب اقتدار دین اسلام است، گفت: قرآن، قبله و پیامبر اکرم‌(ص) محور اتحاد بوده و تنها راه رسیدن به وحدت عملی امت اسلامی، بازگشت به این آموزه‌ها بوده و کسانی که در ادعا، صادق باشند از عنایات آسمانی فیض خواهند برد.

آخوند محمد نژاد فعال  و کارشناس فرهنگی  گمیش تپهعبا آخوند محمدنژاد، فعال فرهنگی گمیش‌تپه در گفت ‌و گو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم صراحتا به اتحاد مسلمانان امر کرده، لذا وحدت از واجبات دینی به شمار رفته و بدین امر وحدت مسلمانان از جایگاه خاص و ویژه‌ای در اسلام برخوردار است.

کارشناس مذهبی اهل‌سنت گمیش‌تپه با اشاره به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران، بیان کرد: از آن جا که قرآن کریم بیانگر مشترکات فرق اسلامی بوده، کلمه «حبل الله» در این آیه یعنی قرآن محور وحدت تعیین شده و وحدت یک نعمت توصیف شده که متضمن دو نعمت یکی برادری در دنیا و دیگری نجات اخروی خواهد بود.

این فعال فرهنگی نزاع و اختلاف را از مصادیق خلاف وحدت خواند و گفت: خدای متعال برای مؤمنان تنها دین اسلام را قرار داده که پیروانش تنها گروه بر حق شناخته شده، لذا اختلاف سبب ضعف مسلمانان و از بین رفتن شوکت آنان شده و خدای مهربان برای حفظ دین مبین اسلام در برابر دشمنان وحدت را بین پیروان دین اسلام الزامی قرار داده است.

آخوند محمدنژاد با تأکید بر اینکه آموزه‌های دین اسلام سراسر برادری و همدلی است، گفت: قرآن، قبله و پیامبر اکرم‌(ص) محور اتحاد بوده و تنها راه رسیدن به وحدت عملی امت اسلامی، بازگشت به این آموزه‌ها بوده و کسانی که در ادعا، صادق باشند از عنایات آسمانی فیض خواهند برد.

انتهای پیام
captcha