تجلی محبت و رحمت حضرت سیدالمرسلین(ص) بهترین نسخه نجات‌بخش امت اسلامی است
کد خبر: 4174948
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
امام جمعه بوشهر:

تجلی محبت و رحمت حضرت سیدالمرسلین(ص) بهترین نسخه نجات‌بخش امت اسلامی است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری گفت: تجلی محبت و رحمت حضرت سیدالمرسلین(ص) بهترین نسخه نجات‌بخش برای فطرت انسانی در ارکان خانواده و در عرصه وحدت امت اسلامی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه شهر بوشهر به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امروز ۲۱ مهرماه، در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های این هفته به تبیین راهبرد وحدت امت اسلامی و تقویت روحیه ایمانی، ولایت‌مداری و استکبارستیزی و سرمایه‌گذاری بر روی فطرت انسانی پرداخت و اظهار کرد: الگوگیری از اخلاق و سیره و مکارم نبی مکرم اسلام(ص) یکی از بهترین آموزه‌های اسلامی و الهی بر بنیان خانواده‌ها و سایر سطوح تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در یک نظام رو به پیشرفت است.

وی با اشاره تجلی محبت و رحمت در سیره وجودی حضرت سیدالمرسلین(ص)، افزود: شخصیت و سیره اخلاقی حضرت محمد(ص) تجلی محبت و رحمت در دنیا و آخرت است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه بر روی ریشه و افق آینده برنامه‌ریزی آموزشی و دانش‌بنیان بودن برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی ویژه اجتماع و خانواده‌های ایرانی تاکید کرد و گفت: ایمان، تقوا و بصیرت ارکان ترکیب یک مسلمان در نظام توحیدی است. به این علت باید تمامی زیرساخت‌های خدمات‌رسان و برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها دارای پیوست‌نگاری دانش‌بنیان و فکورانه و آینده‌نگری باشد.

وی استان بوشهر را قلب دفاعی و اقتصادی و انرژی در جغرافیای جنوبی جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: در شرایط کنونی، جهان در آستانه تحول بزرگی است و از نظم گذشته خود در حال عبور و ورود به نظم نوین می‌شود، که در این نظم نوین حوزه انرژی در منطقه راهبردی بوشهر و جنوب کشور یکی از مهمترین رکن‌های پیشرفت و دفاع اقتصادی بوده و بدون آن هیچ پیشرفتی مقدور نیست. لذا باید تمامی اقشار مختلف و به خصوص خانواده‌ها و جوانان بومی و ولایتمدار و انقلابی این استان، از خروجی دانش‌بنیان این منابع انرژی تحول‌آفرین بی‌بهره و محروم نمانند.

امام جمعه بوشهر در ادامه خطبه‌ها درباره حمایت از شرکت‌های تولیدی - صنعتی و مشاغل تعاونی و دانش‌بنیان خانواده‌محور، برنامه‌ریزی با افق پیشرفت برای صادرات کالاهای تولیدی و رونق بازار داخلی، تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رسانه‌های انقلابی داخلی کشور در بخش‌های دیداری، نوشتاری و شنیداری، بهبود شرایط خدمات عمومی حمل و نقل، گسترش و نظارت بر سامانه‌ الکترونیکی جهت برخط شدن خدمات اداری و عمومی، تحقق مطالبات جوانان نکاتی را بیان کردند.

یادآور می‌شود، راهپیمایی مردم شهرستان بوشهر در حمایت از عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی و مردم غزه و فلسطین با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی برگزار شد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha