فرهنگ وقف مظلوم است
کد خبر: 4173885
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
حجت‌الاسلام صالحی: 

فرهنگ وقف مظلوم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت احیای وقف، گفت: باید از ظرفیت وقف برای توسعه بیش از گذشته بهره برد و این حوزه مظلوم است و باید نگاه‌ها به آن تغییر کند.

حجت‌الاسلام صالحی اوقاف کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه همایش یاوران وقف در محل دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین، اظهار کرد: سیلی محکمی به استکبار از جانب نیرو‌های مقاومت فلسطین زده شد که از این امر خرسندیم.

وی با اشاره به همایش یاوران وقف و لزوم پرداختن به آن، افزود: وقف میراث ماندگاری برای کمک و دستگیری از نیازمندان و انجام اموری است که وقف در آن خصوص انجام گرفته و نیت واقفان است که در این مسیر احیای موقوفات و تلاش برای تبلیغ این سنت حسنه لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: مردم خیراندیش کرمانشاه از گذشته در وقف برای امور خیریه در کشور پیشتاز هستند و این امر ظرفیتی است که باید از آن بهره بگیریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز فرهنگ وقف مظلوم است، گفت: اگر این سنت امروز رواج پیدا کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه خط قرمز ما در وقف نیت واقفین است، افزود: براساس وقف‌های قرآنی استان و بر مبنای نیت واقف در انجام فعالیت‌های قرآنی امسال در کرمانشاه بیش از ۸۰۰ میلیون هزینه شده و کمتر فعالیت قرآنی در سطح استان انجام می‌شود که اوقاف در آن دخیل نباشد.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز امیداوری کرد که با فرهنگ‌سازی وقف بتوانیم از مشکلات محرومان بکاهیم، گفت: امسال در حدود ۴ میلیارد تومان بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند در استان توزیع شد همچنین نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان اجرای نیت داشته‌ایم که یکی از آن‌ها در حیطه درمانی دهان و دندان جوانان و نوجوانان منطقه محروم ملاحسینی در شهر کرمانشاه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه وقف معامله با خداست و نباید از آن غافل بود، افزود: باید از ظرفیت وقف برای توسعه بیش از گذشته بهره برد و این حوزه مظلوم است و باید نگاه‌ها به آن تغییر کند.

انتهای پیام
captcha