ساخت 27 یادمان شهدا در استان کردستان
کد خبر: 4173889
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

ساخت 27 یادمان شهدا در استان کردستان

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از ساخت 27 یادمان شهدا در استان خبر داد و گفت از این تعداد 15 یادمان آماده بههربرداری شده و ساخت 12 یادمان دیگر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ذبیح‌اللە مالکی، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ذبیح‌اللە مالکی، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در سطح استان کردستان ٥۷ شهید گمنام با ۲۷ یادمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱٥ یادمان تکمیل و آمادە بهرەبرداری است، افزود: ۱۲ یادمان شهدای دوران دفاع مقدس در حال ساخت بوده که در حال حاضر ٨۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: خوشبختانە زمین احداث باغ موزە دفاع مقدس کردستان تأمین و تملک شدە است که در حال حاضر صددرصد دیوارگذاری آن انجام و برای ساخت آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شدە است.

علی کلوندی، مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه این مراسم گفت: باغ موزە مکانی برای نمایش فرهنگ دفاع مقدس و راهی برای ارتباط بین نسل‌ها است چراکه باغ موزە می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را بە نسل جوان منتقل کند.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس زمینەهای پیشرفت و ترقی کشور را فراهم کردە است و درصورت فاصله گرفتن از این فرهنگ روح مقاومت و ایستادگی از مردم گرفتە می‌شود.

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در پایان یادآور شد: متأسفانە در حوزە کتاب و آثار مکتوب اقدامات زیادی انجام نشدە و ما نیازمند کار مکتوب در حوزە دفاع مقدس هستیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات سردار ذبیح‌اللە مالکی مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان قدردانی و سرهنگ علی کلوندی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha