استفاده از نیروهای نهفته در جهان اسلام می‌تواند به تحقق وحدت کمک کند
کد خبر: 4174098
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲
دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی / ۱

استفاده از نیروهای نهفته در جهان اسلام می‌تواند به تحقق وحدت کمک کند

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مقاومت‌ فلسطینی‌ها جنبه اتحادی بین مسلمانان را بیشتر تقویت می‌کند، گفت: دشمن با تمام تلاش خود بر این بود که شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کند و استفاده از نیروهای نهفته در جهان اسلام می‌تواند به تحقق وحدت کمک کند.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبیحجت‌‎الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در مورد پیروزی جدید مقاومت و عملیات طوفان الاقصی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهم‌ترین درس عملیات این بود که مقاومت پیروز است.

وی با بیان اینکه اگر مقاومت صورت گیرد به پیروزی خواهیم رسید و این باور اکنون در تمام مردم دنیا نهادینه شده است، افزود: خداوند در آیه 62 سوره آل عمران می‌فرماید: « إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلَّا اللَّهُ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ، آرى داستان درست مسيح همين است و معبودى جز خدا نيست و خداست كه در واقع همان شكست‏‌ناپذير حكيم است».

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مقاومت حرکت در مسیر راه خدا و شکست‌ناپذیر است، تصریح کرد: از طرفی عملیات فلسطین نشان داد که ظلم پایدار نمی‌ماند و دشمنان و صاحبان ظلم دنیا هرچه از رسانه‌های مختلف استفاده کردند تا افکار دنیا را به سمت خود بیاورید، نتوانستند.

اکبری مطلق با بیان اینکه حربه‌های تبلیغاتی در مقابل مقاومت اسلامی مانند کف روی آب و از بین برنده است، اظهار کرد: مقاومت در طول این سال‌ها در راه مستقیم حق بدون ذره‌ای انحراف حرکت کرده است و اکنون وظیفه ما تبیین این حرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به اندازه خود باید تحلیلی از فضای جهان اسلام داشته باشیم، افزود: در جهان اسلام مؤمن و مسلمان با یکدیگر بردار دینی هستند و در هر شرایطی باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظریات مختلف می‌تواند صفوف محکم مسلمانان را از یکدیگر جدا کند، تصریح کرد: خدا، قبله و پیغمبر ما یکی است، اختلاف لازمه کار است اما باید وحدت را حفظ کرد.

اکبری مطلق با بیان اینکه این مقاومت‌ها جنبه اتحادی بین مسلمانان را بیشتر تقویت می‌کند، تصریح کرد: دشمن با تمام تلاش خود بر این بود که شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کند و استفاده از نیروهای نهفته در جهان اسلام می‌تواند به تحقق وحدت کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی و منابع علمی قوی در جهان اسلام، افزود: ایمان، شجاعت و صلابت مسلمانان در گروه‌های دیگر نیست و باید از این ظرفیت بهره برد و اکنون مقاومت جهان اسلام نشان داد که این ویژگی‌ها نشان‌دهنده قدرت هستند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با تأکید بر توجه جامعه دانشگاهی به این پیروزی‌ها، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی مسلط بر فضای مجازی هستند که لازمه اصلی جهاد تبیین است و باید برای نسل نو از این فضا بهره برد، از طرفی باید این گونه پیروزی‌ها به فضاهای درس سوق داده شود.

اکبری مطلق بیان کرد: لازم است از ظرفیت در دسترس کلاس‌ها استفاده شود و در دروس معارفی، جنبه‌های گذشته تاریخ اسلام تبیین شود تا عناوین دفاع جانانه به سمت قشر دانشگاهی و علمی سوق یافته و جامعه فرهنگی به عنوان تأثیرگذاران نظام اجتماعی از گذشته این دفاع‌ها آگاهی یابند.

انتهای پیام
captcha