عملیات طوفان الاقصی پیروزی تمام‌عیار مقاومت و شکست اسرائیل است
کد خبر: 4174716
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
مسئول جنبش جهاد اسلامی لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

عملیات طوفان الاقصی پیروزی تمام‌عیار مقاومت و شکست اسرائیل است

ابوسامر موسی گفت: عملیات طوفان الاقصی یک معجزه است و نمی‌توانیم پیامدهای آن را محدود کنیم؛ این عملیات یک پیروزی تمام‌عیار برای مقاومت و شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی بوده است.

از جنبه‌های مختلف، عملیات طوفان الاقصی بزرگترین عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست طی 50 سال گذشته بوده است به‌ نحوی که با آغاز این عملیات و پیروزی‌های متعدد رزمندگان فلسطینی، رژیم صهیونیستی تنها به حملات هوایی به نوار غزه بسنده کرده و نتوانسته است راهبرد مشخصی را در این نبرد دنبال کند و به‌نوعی دچار سردرگمی و غافلگیری راهبردی شده است. ابو سامر موسی، مسئول روابط گروه‌های فلسطینی جنبش جهاد اسلامی در لبنان، در گفت‌وگو با ایکنا به سؤالاتی پیرامون عملیات طوفان الاقصی پاسخ داده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد:

ایکنا _ مهمترین پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای امنیتی این عملیات برای مقاومت چیست؟

اولاً من نمی‌توانم استنباط کنم که این فقط یک عملیات است، بلکه می‌گویم طوفان الاقصی یک معجزه بوده است و ما نمی‌توانیم پیامدهای آن را محدود کنیم؛ پیامدهای این عملیات برای رژیم صهیونیستی بسیار زیاد و در عین حال خطرناک است و تأثیرات عمده‌ای دارد. اولین پیامدهای آن این است که این عملیات یک پیروزی تمام‌عیار برای مقاومت و یک شکست رژیم صهیونیستی از منظر نظامی است. می‌توان گفت این عملیات فروپاشی سیستم حفاظت از شهرک‌های اطراف غزه و یک شکست اطلاعاتی فاجعه‌بار است و اینکه آنها نتوانستند این عملیات را پیش‌بینی کنند. ضمن اینکه سیستم تأمین امنیت و حمایت از شهرک‌ها نیز کامل فروپاشید.

همچنین از جمله پیامدهای آن می‌توان به وضعیت هرج و مرج حاکم بر شهرک‌ها و فروپاشی داخلی جبهه صهیونیستی اشاره کرد. از نظر نتایج یا پیامدهای سیاسی هم باید گفت که این عملیات یک پیروزی برای ملت فلسطین و مقاومت آنها و شکستی برای نظام سیاسی رژیم صهیونیستی  است. ضمن اینکه شکاف موجود در بین اجزای مختلف جامعه گسترش یافته است. همچنین می‌توان گفت که مهمترین دستاورد مقاومت، دستاورد امنیتی بوده اینکه توانست در سکوت کار کند و علیرغم حجم این عملیات، صهیونیست‌ها متوجه آن نشدند و این اگر نشان‌دهنده چیزی باشد، نشان‌دهنده شکست اطلاعات صهیونیستی و شکست روحی رژیم صهیونیستی و تمامی دستگاه‌های امنیتی آن است.

ایکنا _ نظر شما درباره رونمایی گردان‌های شیهد عزالدین قسام از سامانه موشکی رجوم چیست؟

این بخشی از آمادگی‌های مقاومت است که عبارت بود از جست‌وجوی هر چیز جدیدی برای توسعه قابلیت‌هایی که از طریق آن می‌توانیم به دشمن آسیب برسانیم، مرزها و معادلات جدیدی برای بازدارندگی ترسیم کنیم و کل فلسطین را در تیررس موشک‌های خود قرار دهیم که تأثیر مهمی بر طرف صهیونیستی خواهد گذاشت.

ایکنا _ درباره شوک بزرگ عملیات طوفان الاقصی به دستگاه‌های صهیونیستی بفرمایید؟

معجزه عملیات طوفان الاقصی شوک بزرگی در تمام دستگاه‌های صهیونیستی ایجاد کرد و برای مدتی کنترل امور را از دست دادند و هنوز هم می گویند در شوک هستند. در مورد واکنش ‌ها هم باید گفت که ما حجم جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی که با بمباران، کشتار بی گناهان، تخریب خانه‌ها و برج‌های مسکونی نشان داده می‌شود را می‌دانیم. این نتیجه شکست بزرگی است که بر دستگاه‌های نظامی و امنیتی وارد شده است و به همین دلیل است که این رژیم بیش از پیش به جنایت متوسل خواهد شد تا شکست خود را جبران کند.  اما این رژیم توان تهاجم زمینی به غزه را ندارد؛ برای اینکه مقاومت آماده است و با توجه به عملیاتی که انجام داده است، به هر نوع واکنش رژیم صهیونیستی نیز توجه داشته است.

ایکنا _ همبستگی جنبش‌های اسلامی فلسطین با حماس را چگونه ارزیابی می کنید؟

کافی است به عملیات طوفان الاقصی استناد کنیم کنیم تا متوجه شویم که همه تجهیزات، تدارکات و مانورها مشترک بوده و برنامه‌ها و سازوکارهای اجرایی به صورت مشترک تدوین شده است. امری که بیانگر این است که رابطه با همه گروه‌ها کاملاً عالی است. مخصوصاً رابطه بین سرایا القدس وابسته به جهاد اسلامی و گردان‌های عزالدین قسام وابسته به جنبش حماس. این برخلاف آن چیزی است که از سوی برخی مطرح می‌شود تا اعلام کنند که اختلاف و مشکلاتی بین گروه‌های مقاومت وجود دارد. من به صراحت می‌گویم که این عملیات به همه ثابت کرد که شرایط مقاومت خوب است و گروه‌های مقاومت با هم فکر و با هم کار می‌کنند. هدف هم روشن است: آزادی فلسطین و دفاع از آزادی ما، زنان و خواهرانمان در مسجد الاقصی و کل سرزمین فلسطین.

گفت‌وگو : ریما فارس

ترجمه: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha