عملیات «طوفان الاقصی» تمام معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زد
کد خبر: 4173883
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با ایکنا:

عملیات «طوفان الاقصی» تمام معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زد

نماینده جنبش حماس در ایران، عملیات طوفان الاقصی را بی‌سابقه و آن را نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود دانست و تأکید کرد: این عملیات تمام معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زد.

عملیات «طوفان الاقصی» همه معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زد

صبح دیروز شنبه، گردان‌های عزالدین القسام، بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه اسرائیل آغاز کردند که شامل شلیک هزاران موشک، نفوذ و هجوم به شهرک‌های اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی در اطراف نوار غزه بود.

این عملیات، که با غافلگیری مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی همراه بود، بازتاب گسترده‌ای در محافل منطقه‌ای و جهانی داشت. «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگویی با ایکنا درباره ابعاد این عملیات گفت: در ابتدا این پیروزی بزرگ و این لحظات تاریخی را به امت اسلامی تبریک می‌گویم. این عملیات در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی نقطه عطفی به شمار می‌رود و در تاریخ ثبت خواهد شد.

شکست هیمنه نظامی اسرائیل

قدومی افزود: حقیقت آن است آنچه در ساعات ابتدایی صبح دیروز اتفاق افتاد پیروزی‌هایی را که در ماه اکتوبر و رمضان سال 1973 رخ داد به یاد ما می‌آورد؛ اما این روزها این پیروزی‌ها با شرایطی جدید اتفاق افتاده است. پیش از این و در چنین ابعادی، اینگونه پیروزی‌هایی بر دشمن صهیونیستی نداشتیم. رژیمی که همیشه به ارتش خود می‌بالید و آن را شکست‌ناپذیر می‌خواند؛ ارتشی که همه قدرت‌های استکباری جهان از آن حمایت می‌کردند به راحتی در برابر اراده مبارزان مقاومت تسلیم شد. امروز  رؤسای ارتش رژیم صهیونیستی می‌گویند غافلگیر شدند و حتی تحلیلگران اسرائیلی اعتراف کردند که با لشکری از مبارزان فلسطینی طرف هستند که از همه موانع امنیتی و نظامی پیش روی خود عبور کردند و وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

قدومی ادامه داد: این رزمندگان صبح دیروز عملیات را  با شعار طوفان الاقصی آغاز کردند. آنها با کمک خداوند سبحانه و تعالی و اعتقاد عمیق به قدرت وی و باور به پیروزی در بدست آوردن حق خود در این عملیات موفق شدند. 

نماینده حماس تأکید کرد: با این عملیات مرحله جدیدی در تاریخ جهاد در برابر هیمنه رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین گشوده شد. رژیم صهیونیستی در طی حدود یک قرن، تاریخی  پر از جنایات و هتک حرمت مقدسات بویژه مسجد الاقصی قبله اول را رقم زده است؛ حتی کلیساهای قدس هم از افراط‌گرایان اسرائیلی در امان نبوده است.

وی افزود: در حقیقت در بسیاری از گزارش‌های امنیتی از زبان رهبران ارتش اسرائیل گفته شده که در ساعات اولیه شهرک‌های اسرائیلی با بیش از 5000 موشک هدف قرار گرفته و صدها موشک به سمت اهداف نظامی شلیک شده است.  سیستم ضدموشکی پیشرفته اسرائیل نتوانست مانع از چنین موشک‌های پیشرفته مقاومت شود.

قدومی ادامه داد: ابوعبید، سخنگوی رسمی گردان‌های عزالدین قسام بشارت داد که اسیران بسیار زیادی از نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در دست مقاومت هستند. این خبری بسیار خوشحال کننده برای مبارزان در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

برهم خوردن موازنه قوا در منطقه

وی تأکید کرد: در این عملیات صدها اسرائیلی کشته شدند؛ خود آنها می‌گویند بین 500 تا 600  نفر که بیشتر آنها نظامی و شهرک‌نشینان اشغالگر بودند کشته شدند. همچنین بر اساس آمار صهیونیست‌ها بیش از  750 صهیونیست ناپدید شده‌اند. این به معنی  شکاف امنیتی و نظامی در رژیم اشغالگر است. امروز موازنه قوا تغییر کرده مقاومت هوشیار و توانا است و هر کاری که می‌خواهد می‌تواند انجام دهد.  

خالد قدومی ادامه داد: توماس فریدمن در تحلیل خود گفت که قوات حماس و قسام بین غزه و مناطق اشغالی دست به عملیات زدند؛ اسرائیلی‌ها انتظار چنین عملیات گسترده‌ای را نداشتند و این یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای اسرائیل بود. این عملیات پیامی برای افراط‌گرایان صهیونیست و وزرای افراطی این رژیم از جمله اسمورتیچ و بن غفیر داشت که بارها به مسجد الاقصی حمله بردند و فشار بر اسرای فلسطینی را تشدید نمودند. امروز مقاومت انتقام مجاهدین فلسطینی در بند اسرائیل و هتک حرمت اقصی را گرفتند.

پیام‌های چندگانه عملیات مقاومت

وی ادامه داد: این عملیات پیام‌های زیادی داشت. مهمترین آن به رژیم صهیونیستی بود که دیدند مقاومت می‌تواند در خانه آنها وارد شود. پیام دیگر به جامعه جهانی بود که بدانند ما سال‌ها ظلم اسرائیل را تحمل کردیم؛ آنها دهه‌ها از رژیم صهیونیستی حمایت کردند و کمکی به ما در جهت احقاق حقوق ما نکردند. آنها قوانین بین‌المللی را در مورد قضیه فلسطین اجرا نکردند.  

سومین پیام به مردم منطقه بود. امت عظیم اسلامی در کنار قدس و اقصی و فلسطینی‌ها هستند و ما از آنها از صمیم قلب تشکر می‌کنیم. حمایت آنها روحیه مبارزه در فلسطینیان را تقویت کرده است.

قدومی افزود: پیام چهارم به مقامات برخی کشورهای جریان عادی‌سازی است. ما به آنها می‌گوییم امروز توافق ابراهیمی شکست خورده است. رژیم صهیونیستی از هیچ یک از دوستان خود حمایت نکرده و نخواهد کرد. ما به آنها می‌گوییم در کنار مردم خود و مردم فلسطین باشید.

این عملیات درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز کرد. برادران ما در حزب الله در دفاع از سرزمین خود به مزارع شبعای اشغالی حمله کردند و پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار داد. آینده سران صهیونیستی با توجه به عملیات طوفان الاقصی متزلزل است.

قدومی در پایان تأکید کرد: امروز روایت صهیونیست‌ها از حوادث فلسطین شکست خورده و روایت فلسطینیان به گوش جهانیان خواهد رسید و به اذن خداوند متعال این کابوس صهیونیستی و غده سرطانی به زودی از بین خواهد رفت.

گفت‌وگو از محسن حدادی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha