مروج قرآن‌دوستی در جامعه باشیم
کد خبر: 4174801
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو:

مروج قرآن‌دوستی در جامعه باشیم

مهدی قبادی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما مقابل قرآن‌سوزی و هتک حرمت به این کتاب الهی این است که مروج قرآن‌دوستی در جامعه فردی و اجتماعی باشیم.

مهدی قبادی، مسئول قرآن و عترت وزارت نیرو

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، امروز، 20 مهر، در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن صنعت آب و برق استان مرکزی، به اتفاقات اخیر در فلسطین و عملیات «طوفان‌الاقصی» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در جای جای ایران اسلامی مردم به خیابان‌ها آمده و از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کردند که جا دارد از همه امت اسلامی تقدیر کنیم.

وی عملیات «طوفان‌الاقصی» را تحقق وعده، نصرت الهی، قرآنی و الهی دانست و به حوادث دو ماه گذشته در کشورهای دانمارک، سوئد و هلند و هتک حرمت قرآن شریف اشاره و تصریح کرد: درست است که این اتفاقات به دست افرادی ضعیف و با دست‌های پشت پرده صهیونیست‌ها اتفاق افتاد، اما مدت زمان طولانی نگذشت که رژیم غاصب اسرائیل ضربه خود را از قرآن خورد و وعده الهی اتفاق افتاد. امیدست با عنایت خدا فلسطین قهرمان قوت پیدا کرده و هرچه زودتر این رژیم ستمگر را ریشه‌کن کند. قطعاً چیزی تا پیروزی نمانده و این رژیم غاصب سرنگون خواهد شد.

قبادی ادامه داد: حادثه قرآن‌سوزی در سوئد، دانمارک و هلند در حقیقت ظلم آشکاری به انسانیت، آزادی و به بشریت بود. ظلم جاهلیت مدرن بود که علیه بشریت اتفاق افتاد و دشمن برای رسیدن به اهدافش پشت آزادی سنگر گرفت و علت این اقدام این است که قرآن نسخه شفابخش و آرام‌بخش است و عواطف و انسانیتی که در پناه قرآن در جامعه بشریت حاکم شده آنان را عصبانی کرده است.

وی اضافه کرد: تمام افرادی که در سایه‌سار قرآن باشند احساس امنیت و افتخار می‌کنند. در محفل انس با قرآن ارومیه کشیش این شهرستان که در محفل انس با قرآن حضور داشت، گفت: «از نگاه ما قرآن‌سوزی، یعنی انجیل و تورات‌سوزی». این نگاه به قرآن حاکی از ارزش و جایگاه رفیع این مصحف شریف در ادیان الهی دارد. دشمن با هجمه به قرآن و سوزاندن این کتاب الهی در حقیقت آرامش جهان بشریت را هدف کرده و به دنبال ایجاد ناامنی است و شاهد واکنش‌های بسیار در تمام جوامع اسلامی و حتی بین تمام مذاهب بودیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با طرح این پرسش که وظیفه ما در مقابل قرآن‌سوزی دشمنان چیست، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما مقابل قرآن‌سوزی و هتک حرمت به این کتاب الهی این است که مروج قرآن‌دوستی در جامعه فردی و اجتماعی باشیم و این امر مهم را از درون خانواده آغاز کنیم. باید انس به این کلام الهی را در اجتماع گسترش داده و حاکمتیت فرهنگ دینی، معارف الهی و اخلاق قرآنی را در جامعه پیگیری کنیم.

قبادی در ادامه افزود: علت اینکه دشمنان به قرآن اهانت می‌کنند دوری ما از این کتاب الهی است و باید دید چقدر با این کتاب فاصله داریم و باید فاصله خود را با قرآن کم کنیم. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «جلسات استماع قرآن را گسترش دهید تا مردم پای جلسات بنشینند، لذت ببرند و بروند». بدون تردید اگر حلاوت و شیرینی قرآن در جامعه نشر پیدا کند، مردم خود به دنبال فهم قرآن رفته و جذب می‌شوند. در سایه انس با قرآن می‌توان بر مشکلات فائق آمده و فضای قرآنی ایجاد کرد.

وی به اقدامات جهادی وزارت نیرو در تابستانی که گذشت اشاره و اظهار کرد: صنعت آب و برق بدون حتی یک ساعت خاموشی اقدامی سرافرازانه و جهادی انجام داد و داشتن این روحیه مرهون حاکمیت قرآنی در این مجموعه است. وزارت نیرو در ترازبسیار خوبی در عرصه قرآن قرار گرفته و در سایه همین روحیه خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد.

قبادی به فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه در کنار سایر خدمات انجام شده اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی کمتر از یکسال 13 هزار نفر از کارکنان، همسران و فرزندان در مسابقات قرآن شرکت کرده و از دهه ولایت تاکنون نیز 23 محفل انس قرآن در استان‌های مختلف با حضور اساتید برپا شده است. در عرصه قرآن در تراز خوبی قرار داریم و مصمم هستیم نسبت به حاکمیت فضای قرآنی در وزارت نیرو مسائل را دنبال کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در پایان ضرورت تربیت و ارتقای سطح نخبگان قرآنی و جذب نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: استان مرکزی در حوزه خدمت‌رسانی به مردم در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و انتظار ما این است که در برگزاری محافل قرآن، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی، تربیت و ارتقای فرزندان قرآنی اقدامات بهتری صورت گیرد. اقدامات انجام شده در استان رضایت‌بخش است، اما استان استحقاق بیشتر دارد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از 42 نفر از برگزیدگان مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات قرآن صنعت آب و برق استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha