هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جوانان نقش کلیدی دارند
کد خبر: 4177407
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جوانان نقش کلیدی دارند

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان‌اینکه در استان بیش از ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به اینکه جوانان در هر جامعه‌ای نقش کلیدی و مؤثری را برعهده دارند، بنابراین نقش هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جوانان بسیار مهم و کلیدی است.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی گرگان در مراسم گردهمایی مسئولین هئیات مذهبی گرگان که شامگاه، اول آبان در در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: هیأت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای فرهنگ مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدزاده مردم، روحانیت و دین اسلام و منبر و محتوای اشعار را سه عنصر اصلی در پویایی هیئات مذهبی دانست و تصریح کرد: آنچه مهم است این است که برای هیئات مذهبی را در هیچ جای جهان مدل خاصی تعریف نشده و مدل هیئات مذهبی اختصاص به دین اسلام داشته و این یکی از نشانه‌های پویایی اسلام و زنده نگه داشتن فرهنگ اسلامی است.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان ادامه داد: امسال در ماه محرم سعی کردیم رویکرد ما متفاوت باشد و ما در هیئات مذهبی علاوه بر سوگواری دوره‌های مهارت سبک زندگی به همراه مکانی برای نشاط و شادابی کودکان و توأمان متناسب با ایام سوگواری پیش‌بینی کرده بودیم که خوشبختانه مورد استقبال قشر عظیمی از جوانان واقع شده بود.

 حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان‌اینکه در استان بیش از ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در حال فعالیت هستند، افزود: هیئات مذهبی مجموعه‌های مردمی هستند و در مسائل مختلف جامعه همیشه چراغ هیئات مذهبی روشن بوده و مردم را به سمت آموزهای دینی سوی می‌دهند  که جا دارد از مسئولین هیئات کمال و تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان اظهار کرد: می‌توان به این امر اشاره کرد که در زمان حاضر با توجه به چالش‌ها و جنگهای نرم مختلف، هیئات مذهبی نقش بسیار کلیدی و کاربردی را بر راهبرد فرهنگی جامعه ایفا می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه جوانان در هر جامعه‌ای نقش کلیدی و مؤثری را برعهده دارند، بنابراین نقش هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جوانان بسیار مهم و کلیدی است.

انتهای پیام
captcha