«غبار جنگ» به جشنواره حقیقت رسید
کد خبر: 4178561
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

«غبار جنگ» به جشنواره حقیقت رسید

مستند دفاع مقدسی «غبار جنگ» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده برای پخش در جشنواره سینما حقیقت آماده شد.

محمد عبدی‌زاده، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون کار جدید خود گفت: مستند «غبار جنگ» با به پایان رساندن مراحل فنی، آماده حضور در هفدمین جشنواره فیلم سینما حقیقت می‌شود.

عبدی‌زاده ادامه داد: این کار یک پروژه ویژه دفاع مقدسی است که در آن به دفاع 33 روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی پرداخته می‌شود. در این فیلم علاوه بر تصاویر آرشیوی از گفت‌وگوهای تولیدی هم استفاده شده است. درضمن تلاش کرده‌ایم برخی صحنه‌ها را هم در «غبار جنگ» بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه این مستند در خرمشهر، تهران، شهرک دفاع مقدس و کرج جلوی دوربین رفته است، افزود: فیلمبرداری این کار در 20 جلسه انجام شده است. مراحل پژوهشی این مستند دو سال‌و‌نیم پیش آغاز شد اما به دلیل بیماری کرونا و برخی مشکلات مالی، تصویربرداری آن طولانی شد. در «غبار جنگ» با سرهنگ قمری، ناخدا صمدی و تیمسار خلبان جلال آرام به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

این فیلمساز تصریح کرد: نکاتی که این بزرگان جنگ از اتفاقات آن مقطع از تاریخ دفاع مقدس روایت می‌کنند ناگفته‌هایی است که تا به امروز کمتر شنیده شده است. در این اثر تلاش کردم گوشه‌ای از رشادت مردم و غیورمردان ارتش را بازگو کنم چراکه در این رابطه حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن وجود دارد. این مستند دفاع مقدسی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

عبدی‌زاده تأکید کرد: «غبار جنگ» 74 دقیقه است. این کار در بحث جلوه‌های ویژه نیز نوآوری‌های جذابی را انجام داده است. همچنین این کار بعد از جشنواره سینما حقیقت در فستیوال فجر هم حضور خواهد داشت. همچنین تلاش می‌کنیم زمینه نمایش بین‌المللی فیلم در دیگر کشورها نیز فراهم آید.

وی با بیان اینکه به زودی دومین فیلم سینمایی خود را با عنوان «طالع نحس» جلوی دوربین خواهم برد، اظهار کرد: این کار هم‌اکنون در پس‌تولید به سر می‌برد.

این مستندساز، این فیلم را اثری روانشناختانه دانست و گفت: فیلمنامه این کار را خودم نوشته‌ام و به زودی برای آن درخواست پروانه ساخت خواهم کرد.

انتهای پیام
captcha