هیئت‌های مذهبی خط مقدم دفاع از ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی است
کد خبر: 4179120
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

هیئت‌های مذهبی خط مقدم دفاع از ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: هیئت‌های مذهبی با رسالت خطیر تبلیغ و ترویج شعائر الهی در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی و باورهای اعتقادی هستند.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نهم آبان‌ماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان «مهرواره هوای نو» و فعالان برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر، در سخنانی گفت: آسیب‌شناسی جریان فرهنگی در فرهنگ حسینی(ع) ضروری است و باید همواره در راستای محتوابخشی به این جریان تلاش کرد.

وی معرفت و عقلانیت را اساس برپایی هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: دستیابی به قله موفقیت در فرهنگ دینی و تمدن اسلامی تنها با محوریت بخشی به اندیشه صحیح و عمل صالح میسر است تا بتوان الگوسازی شایسته در این زمینه انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هیئت در کنار عقلانیت متکفل جهت دهی به گرایش تمدنی جامعه اسلامی است، افزود: مهندسی فعالیت هیئت باید به گونه‌ای باشد جریان‌سازی فرهنگی و همراهی و جهت‌دهی مناسب مسائل روز جامعه را در اولویت قرار داده و تنها به عزاداری و برنامه‌های مناسبتی اکتفا نکند.

جعفرزاده با اشاره به جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه، گفت: دشمن در تلاش است با وارونه جلوه دادن مسائل اسرائیل و غزه و هدایت اذهان و افکار عمومی مردم ایران به نفع خود، جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شهر دارالارشاد اردبیل را به فرموده مقام معظم رهبری عامل انسجام اجتماعی و اقتدار حاکمیت در کشور عنوان کرد و افزود: عظمت فرهنگ اردبیل به حدی است که در کلام رهبر انقلاب، فرهنگ اهل‌بیت(ع) و رواج شیعه در ایران مدیون دیار اردبیل است و این ظرفیت بزرگ فرهنگی برای این استان است.

جعفرزاده در پایان تاکید کرد: مسئولین هیئت‌های مذهبی، روحانیون، شعرای آئینی، مداحان و قاریان قرآن فعال در هیئت‌ها باید از هر فرصتی برای تبیین و روشنگر در خصوص مسئله فلسطین و جنایات اسرائیل، پرداخته و به دشمنان نظام اسلامی فرصت تشویش افکار عمومی را ندهند.

انتهای پیام
captcha