اعلام اسامی گروه داوری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4179288
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

اعلام اسامی گروه داوری مسابقات سراسری قرآن

اسامی داوران مرحله مقدماتی مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

اعلام اسامی گروه داوری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، اسامی داوران مرحله مقدماتی مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از امروز 10 آبان ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است، اعلام شد.

بر همین اساس در گروه داوری این مسابقات که به صورت ارزیابی فایل تصویری اجرای راه‌یافتگان به این مرحله اجرا می‌شود، 28 نفر از داوران ملی و بین‌المللی کشورمان حضور دارند. 

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که نهاد برگزار کننده مسابقات رسمی کشور است، اطلاعیه‌ای در مورد گروه داوری این دوره از مسابقات منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «انتخاب داوران براساس «آیین‌نامه به‌کارگیری داوران مسابقات» صورت گرفته است. این آیین‌نامه که در ماه‌های اخیر از سوی کمیته علمی و فنی ستاد عالی مسابقات تدوین و تصویب شده است، شرایط توزیع عادلانه داوری را به نحو مطلوبی فراهم خواهد کرد. 

در همین راستا پس از بررسی سوابق داوران و مشخص شدن آخرین سال داوری ایشان، اسامی افراد ذی‌صلاح، در یکی از جلسات کمیته علمی و فنی با حضور دبیر ستاد عالی مطرح و به بحث گذاشته شد و در نهایت داورانی که طبق آیین‌نامه از اولویت بالاتری برخوردار بودند تعیین شدند. 

از دیگر شرایط انتخاب اعضای هیئت داوران مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در سال جاری، دارا بودن مجوز داوری درجه یک و نیز سابقه داوری موفق در سنوات گذشته بوده است. 

البته در برخی از رشته‌ها که محدودیت داوران دارای مجوز درجه یک وجود داشته، از داوران درجه دو هم استفاده شده است. تلاش شده است در هیئت داوری مسابقات، ترکیبی از تجربه و جوانی در کنار هم لحاظ شود.

برای اتقان بیشتر و بالارفتن دقت داوری، در برخی از رشته‌ها، در مرحله مقدماتی و نهایی از یک تیم داوری استفاده خواهد شد. در بعضی رشته‌ها هم، در مرحله نهایی، یک داور به داور مرحله مقدماتی افزوده خواهد شد.

در مرحله مقدماتی مسابقات، مجموعاً 28 نفر، مسئولیت قضاوت در همه رشته‌ها در دو بخش بانوان و آقایان را بر عهده خواهند داشت. در این مرحله همه امورات مربوط به داوری به صورت سیستمی و برخط انجام می‌شود و فرم کاغذی داوری در مراحل مقدماتی و نهایی کشوری حذف شده است.» 

داوران بخش آقایان

غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی - رئیس هیئت داوران
مرتضی مختاری - ناظر فنی 
عباس امام‌جمعه - تجوید
محمدرضا پورزرگری - تجوید
جواد سادات‌فاطمی - وقف و ابتدا
سیداحمد میریان - وقف و ابتدا
رسول آزمایش - صحت حفظ
رضا دیانت - صحت حفظ
احمد ابوالقاسمی - صوت
حامد ولی‌زاده - صوت
رضا محمدپور - لحن
عباس هاشمی - لحن
حمیدرضا احمدی‌وفا – صوت(دعا خوانی و اذان)
سیدعباس انجام – لحن(دعاخوانی و اذان)
حجت‌الاسلام جعفر واضحی - اصول اجرا(دعاخوانی)

داوران بخش بانوان

ایمان صحاف - رئیس هیئت داوران
مرضیه دیانی - ناظر فنی
زهره صالحی - تجوید
اعظم تشیعی‌فرد - تجوید
فهیمه گلپایگانی - وقف و ابتدا
مریم خطیب - وقف و ابتدا
زهرا صریحی‌نژاد - صحت حفظ
مریم سعیدی - صحت حفظ
خدیجه بیرانوند - صوت
ملیحه اسحاق‌نژاد - صوت
ناهید سلطانی - لحن
سمانه کوچکی - لحن
اعظم بنی‌فاطمی - اصول اجرا(دعاخوانی)

مسئولیت برگزاری مسابقات در بخش بانوان بر عهده فاطمه خانی‌زاده گذاشته شده است. این مسئولیت در بخش آقایان بر عهده اصغر خسروی است.

همچنین محمد بادپا، مسئول امور داوری؛ علی یحیائی،‌ مسئول امور فناوری‌های داوری(نرم‌افزار داوری) و سیداحمد مقیمی، ناظر فنی بخش نغمات دینی است. 

انتهای پیام
captcha