نمایش لوح چوبی قرآن با قدمت بیش از یک قرن در حراجی ساتبی
کد خبر: 4181134
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸

نمایش لوح چوبی قرآن با قدمت بیش از یک قرن در حراجی ساتبی

یک لوح چوبی قرآنی متعلق به کشورهای جنوب صحرای آفریقا و با قدمت بیش از یک قرن به عنوان بخشی از حراج «آثار هنری جهان اسلام و هند» ساتبی در لندن به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع،  شماری از الواح چوبی قرآنی به عنوان بخشی از حراج ساتبی «هنرهای جهان اسلام و هند» در لندن ارائه شده است. این حراج لندن به فروش بسیاری از نسخه‌های خطی اسلامی و اسناد کمیاب اختصاص دارد. این لوح چوبی منقوش به آیاتی از قرآن کریم  متعلق به منطقه جنوب صحرای آفریقا،  احتمالاً نیجریه و اواخر قرن‌های نوزدهم و اوایل قرن بیستم است و قیمت آن بین 6 تا 8 هزار پوند استرلینگ تخمین زده می‌شود.  

الواح چوبی قرآن در کشورهای منطقه جنوب صحرای آفریقا به عنوان یک ابزار آموزشی برای دانش‌آموزان استفاده می‌شد. آموختن خواندن و نوشتن عربی، و حفظ قرآن کریم از جمله کاربردهای این الواح چوبی بوده است. تا امروز نیز برخی از کشورها هنوز از این الواح برای آموزش و حفظ قرآن کریم استفاده می‌کنند. لوح قرآنی مشابهی نیز در موزه هنرهای زیبای ویرجینیا ارائه شده است.  

در این حراجی یک نسخه خطی از انجیل‌های متعلق به کتابخانه‌های سلطنتی در خاورمیانه نیز ارائه شده است. انجیل ارائه شده متعلق به قرن دوازدهم تا اوایل قرن سیزدهم میلادی است که در سوریه یا مصر کتابت شده و قیمت آن نیز 80 تا 120 هزار پوند تخمین زده شده است.

انتهای پیام
captcha