جشنواره قصه‌گویی در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4181836
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
با رقابت ۴۰ قصه‌گو

جشنواره قصه‌گویی در سمنان برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی هم‌زمان با هفته‌ کتاب، با رقابت ۴۰ قصه‌گو در تالار همایش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان خبر داد.

نبی اله خدابخشی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نبی‌اله خدا بخشی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، از برگزاری مرحله‌ استانی جشنواره‌‌ قصه‌گویی در استان خبر داد و گفت: بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۴ و ۲۵ آبان در تالار همایش شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره بیست‌وپنجم با شعار «با قصه، لبخند بسازیم»، در چهار بخش «ملی مدرن و کلاسیک»، «آیینی‌سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه» با رویکرد ارزش‌گذاری قصه‌ها با نگاه و زاویه‌ دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی برگزار می‌شود.

خدابخشی متذکر شد: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی»، «روایت اراده قصه‌ کارآفرینان و صاحبان نام در عرصه‌ کار و تلاش»، «قصه‌های نامداران روایت اسطوره‌ها» و «قصه‌های آزاد»، محورهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره از جشنواره از مرداد سال جاری در سامانه kanoonfest.ir، آغاز شد اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ شرکت‌کننده، اثر ۴۰ قصه‌گوی بخش رقابتی پس از داوری و پایش اولیه به مرحله‌ی استانی راه‌ یافته است.

وی یادآور شد: از این تعداد، ۱۴ قصه‌گو پس از رقابت صحنه‌ای به تشخیص هیئت داوران و دبیرخانه‌ استانی به مرحله‌ی ملی معرفی می‌شوند و حضور قصه‌گویان در مدارس و بیمارستان‌ها از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل کانون استان سمنان هدف اصلی جشنواره‌ امسال را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی و ارتقای این جریان به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه و توجه ویژه به خانواده و نوجوانان در جریان قصه‌گویی و ترویج آن، برشمرد و افزود: پنج جایزه ویژه به «قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی» و «قصه برتر با تکیه بر لبخند» و «قصه برتر با موضوع غزه»، «قصه برتر با موضوع امنیت» و «قصه برتر در راستای فراخوان قصه‌های پشت خاکریز»، اهدا خواهد شد.

خدابخشی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ۹۰ ثانیه‌ای این دوره از جشنواره تا پایان آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند تا اثر خود را در این سامانه بارگذاری کنند و داوری این بخش‌ها نیز به‌صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود.

به گفته خدابخشی؛ نشست تخصصی «سنجه‌های داوری» به‌منظور همسان‌سازی و انتخاب بهینه و پایش دقیق‌تر، امشب ۲۳ آبان سالجاری با حضور داوران استانی در سالن کوثر اداره‌کل کانون سمنان برگزار می‌شود.

خدابخشی با اشاره به رشد صعودی جشنواره امسال در بخش ملی از سوی دبیرخانه استانی جشنواره، یادآور شد: قصه‌گویان منتخب و راه‌یافته به مرحله‌ استانی در سه بخش نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال،‌ زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها طی دو روز با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha