انتقادات باید با سواد مطالبه همراه باشد
کد خبر: 4182318
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

انتقادات باید با سواد مطالبه همراه باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اهمیت وحدت در جامعه، گفت: انتقادها باید صمیمانه و دوستانه باشد و مطالبات با ادبیات درست مطرح شود؛ جامعه فاقد انتقاد جامعه‌ای مرده است لذا انتقاد باید باشد اما با سواد مطالبه همراه باشد.

شورای اداری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان شامگاه ۲۵ آبان‌ماه در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری که با حضور رئیس‌جمهور در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد با اشاره به حضور بی‌نظیر خیابانی و اجتماع مردم در مصلی شهرکرد در استقبال از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: این اجتماع پرشور مردمی حاکی از پیوند بین دولت و مردم است که این یک نعمت به‌شمار می‌رود و اگر این پیوند صورت گیرد، ملت رو به سعادت رفته و دولت نیز در خدمت موفق خواهد شد.

وی با ذکر اینکه اجتماع پرشور مردمی حاوی یک پیام برای مسئولان است، ادامه داد: باید این پیام را از جان و دل بشنویم و این فرصت استثنایی و طلایی انقلاب برای خدمت را قدر بدانیم؛ انقلاب به اسلام عزیز حیات‌بخشی داد و توجه جهان را به ارزش‌های اسلامی، عدالت و ظلم‌ستیزی جلب کرد لذا ما باید قدردان این فرصت باشیم یعنی هم خودمان و هم جامعه را به قله‌های تمدنی برسانیم.

نکونام با تأکید بر اینکه باید جمعمان را به هم پیوسته کنیم، بیان کرد: جامعه متحد و در کنار هم نباید بگذارد تفرقه حاکم شود، انتقادها باید صمیمانه و دوستانه باشد و مطالبات با ادبیات درست مطرح شود؛ جامعه فاقد انتقاد جامعه‌ای مرده است لذا انتقاد باید باشد اما با سواد مطالبه همراه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: این دولت کارهای مبنایی را انجام داده و هدفمندی یارانه‌ها یا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مواردی بودند که ایثار لازم دارد اما دولت وارد عرصه شد؛ نگاه حکمت‌محور و دیپلماسی دولت نیز قابل تقدیر و حمایت از این دولت، از اوجب واجبات است.

نکونام با تأکید بر ضرورت امیدبخشی به جامعه، بیان کرد: از استاندار و مدیران خواستیم که امیدبخشی به مردم داشته باشند و یکی از راه‌ها، پاسخگو بودن به مردم است لذا میز خدمت همه مدیران در نماز جمعه شکل گرفت که با همکاری خوب آنان در جریان است و گره‌های قابل توجهی گشوده شده و ادامه دارد.

امام‌جمعه شهرکرد در خصوص مهم‌ترین نیازمندی‌های استان، افزود: راه‌ها، دشت‌های مهم کشاورزی که آب ندارند، توسعه گلخانه‌ای، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران، خدمات بهداشتی پزشکی و کمبود متخصص و تجهیزات، نوسازی مدارس که رقم اختصاص یافته پاسخگوی نواقص مدارس نیست و زیرساخت‌های حوزوی و نیز تقویت پروازهای فرودگاه شهرکرد از اولویت‌ها و نیازهای استان است.

نکونام در پایان گفت: برخی طرح‌های ملی برای تقلیل یا رفع و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌گیرد که به نظر می رسد در استان باید پیگیری شود و این طرح‌ها به پشتوانه مالی نیاز دارند.

مطالبات مردم چهارمحال و بختیاری از رئيس‌جمهور 

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار اظهار کرد: یکی از اقدامات جهادی در استان، جذب حداکثری اعتبار سفر گذشته رئيس‌جمهور به استان است که با وجود مشکلاتی در استان از جمله محدود بودن فصل کار در استان، انجام شده است.

حیدری در ادامه گوشه‌ای از اقدامات انجام شده را افتتاح پروژه‌های مهم آب و فاضلاب، مجهز شدن ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری، فراهم شدن زمین برای ساخت ۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن و... دانست و گفت: در استان مشکلات جدی از جمله سختی احداث جاده با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر جاده چهاربانده شد و ۳۰۰ کلیومتر راه فرعی و روستایی در سطح استان برای دسترسی بهتر مردم احداث شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، از افتتاح پارک علم و فناوری برای فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان به دست رئیس‌جمهور در سفر دوم ایشان به استان خبر داد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از اهم مسائل در دستور کار استان نام برد.

حیدری همچنین با اشاره به تأمین شدن ۱۱ درصد آب کشور توسط چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات، چالش‌ها و اجتماعات اعتراضی در سال گذشته برای موضوع آب در استان شکل گرفته بود که اکنون با احداث پروژه‌های مختلف آبرسانی این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

وی اشتغال را یکی از مسائل مهم استان و نرخ بیکاری را یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان دانست و گفت: اقداماتی از جمله رشد ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی، فعال شدن اتاق بازرگانی استان با نیروهای جوان محور، وارد شدن قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان، بسته شدن تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری با شرکت‌های دولتی و خصوصی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و... برای مقابله با این چالش مهم استان انجام شده که منجر به رشد هشت پله‌ای نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکيد بر سخن مقام معظم رهبری در رابطه با کوتاه بودن عمر مدیریت و اهمیت کار جهادی، تصریح کرد: تمام مجموعه‌ها در استان دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات مردم را رفع کنند و رونق گرفتن زنجیره ارزش حاصل این دیدگاه است.

وی درباره اقدامات مورد توجه در زنجیره ارزش استان، بیان کرد: مجتمع بادام استان با وجود ۷۰‌ مجموعه به مساحت ۴۰ هکتار احداث شده که ظرفیت به خصوصی خواهد داشت.

حیدری همچنین زنجیره ارزش شکل گرفته برای ماهیان سردابی را در کنار توسعه کشاورزی حائز اهمیت دانست و گفت: سند توسعه و تحول استانی در سال گذشته نقشه راه اقتصادی استان بوده است که رشد ۵۰ هکتاری گلخانه‌ها در سال گذشته، اقدام به احداث دامداری‌ها در همه شهرهای استان و صادرشدن ۸۰‌ مجوز گردشگری و بوم‌گردی درکنار برگزار شدن بازارچه‌های تولیدات صنایع دستی، نشان‌دهنده موفقیت این طرح در استان بوده است.

وی با بیان اینکه تأمين اعتبار برای اتمام پروژه پیشران راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از درخواست‌های استان است، گفت: همچنین افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد که می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

استاندار در پایان از جذب ۷۶ درصدی اعتبارات سفر در سال ۱۴۰۱ و اقدامات انجام شده در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: سرکشی سه باره به تمام مناطق استان و برگزاری شورای اداری در مناطق محروم در سال جاری و سال گذشته انجام شده که اقدامی موفق از سفر‌ رئيس‌جمهور در سال گذشته به لبد بوده است.

انتهای پیام
captcha