دولت نسبت به مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان حساسیت جدی دارد
کد خبر: 4182347
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
حجت‌الاسلام رئیسی:

دولت نسبت به مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان حساسیت جدی دارد

رئیس‌جمهور گفت: در دو سوم استان‌های کشور نرخ بیکاری تک‌رقمی شده و خواسته من از جوانان چهارمحال‌وبختیاری این است که با امید زندگی کنند و بدانند که دولت هم نسبت به مسکن، هم نسبت به ازدواج و هم اشتغال آن‌ها حساسیت جدی دارد.

نشست خبری رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شامگاه گذشته ۲۵ آبان‌ماه در بخش پایانی سفر یک‌روزه به چهارمحال‌وبختیاری در نشست خبری با خبرنگاران این استان با اشاره به اینکه دولت در خصوص معیشت و سفره مردم دغدغه دارد، اظهار کرد: علاوه بر اولویت در تکمیل پروژ‌ه‌های عمرانی نیمه‌تمام، دولت تلاش دارد تا با اقداماتی نظیر کنترل نقدینگی، رشد تورم را مهار و متوقف کند؛ آمار بانک مرکزی در این زمینه که کاهش رشد نقدینگی از 32 درصد به 26.5 درصد را نشان می‌دهد، این را تأیید می‌کند. 

وی با ذکر اینکه عدم کسری بودجه در دو سال گذشته دیگر اقدام دولت در زمینه کنترل تورم بوده است، ادامه داد: دولت در بدو آغاز به کارش با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی مواجه بود که توانستیم با تولید و ایجاد درآمد برای کشور و کنترل منابع و مصارف و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول، کسری بودجه را جبران کنیم.

رئیسی بیان کرد: کنترل بانک‌ها و ایجاد انضباط مالی در نظام بانکی کشور، دیگر اقدام دولت در زمینه کنترل تورم بود و لذا در حال حاضر ماه‌هایی را سپری می‌کنیم که وضعیت تورمی کاهشی است و تمام تلاش دولت این است که بتوانیم این مهار تورم را استمرار دهیم.

وی تأکید کرد: مهار تورم را نه در رکود بلکه در رشد تولید باید دنبال کرد و بر طبق آمار بانک مرکزی، وضعیت رشد اقتصادی در بخش نفت، کشاورزی و صنعت خوب بوده و نسبت به قبل کاملاً متفاوت شده است که البته باید باثبات و پایدار باشد. دو سال گذشته کشور با رشد اقتصادی متوسط چهار درصد همراه بود و امیدواریم بتوانیم با کار و تلاش بیشتر امسال را نیز با رشد اقتصادی قابل توجهی به پایان ببریم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: با توجه به اقدامات و تمهیدات انجام شده از جمله توزیع کالابرگ تلاش می‌کنیم از نوسانات قیمت کالاها در سبد معیشتی مردم جلوگیری کنیم به نحوی که قیمت‌ها بدون نوسان برای مردم قابل پیش‌بینی باشد که به آرامش بازار و مردم کمک می‌کند.

رئیسی در خصوص مشکلات جوانان استان در حوزه مسکن و اشتغال، توضیح داد: در این سفر، چهار هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان خواهد شد و در بخش واگذاری زمین نیز به استثنای برخی شهرهای بزرگ از جمله شهرکرد که با مشکل زمین مواجهیم نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان اقدام کرده‌ایم که 200 هکتار زمین نیز در این استان برای واگذاری آماده‌سازی شده است. دولت طرح احداث مسکن و واگذاری زمین را تا رسیدن به نقطه مطلوب را ادامه خواهد داد. 

رئيس‌جمهور با اشاره به کاهشی شدن آمار بیکاری در استان چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: فعال شدن 68 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان از جمله تمهیدات اصلی در کاهش نرخ بیکاری بوده و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری نیز در اشتغال تحصیلکردگان اثرگذار است. 

رئیسی تأکید کرد: در دو سوم استان‌های کشور نرخ بیکاری تک‌رقمی شده و خواسته من از جوانان استان این است که با امید زندگی کنند و بدانند که دولت هم نسبت به مسکن هم نسبت به ازدواج جوانان و هم اشتغال آن‌ها حساسیت جدی دارد؛ یقین داریم با امید و انگیزه جوانان و کار و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان، مشکلات استان مرتفع خواهد شد و زمینه ازدواج و اشتغال آنها فراهم می‌شود.

وی در خصوص مسئله آب در استان، گفت: از محوری‌ترین نکات در مسئله مدیریت منابع آبی، اجرای عدالت است که همگان باید به آن تن بدهند، چراکه این دولت عدالت‌محور بوده و بنایش این است که در زمینه اجرای عدالت به‌ویژه توزیع منابع آبی کوتاه نیاید.

رئیس‌جمهور بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی در این منطقه و توزیع عادلانه تأکید کرد و توضیح داد: بهره‌برداری از سد غدیر باباحیدر که به سال‌ها چشم‌انتظاری مردم استان پایان داد، کار ارزشمندی بود. طرح‌های دیگری نیز از سوی دولت در جهت رفع مشکلات مردم در حال اجراست تا زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم از ظرفیت‌ها و منابع طبیعی استان فراهم شود.

رئیسی در پایان گفت: برخی شهرهای استان از جمله شهرستان لردگان در برنامه سفر قرار داشتند، اما به دلایل متعددی میسر نشد که میهمان این شهرستان باشیم و برنامه سفر به لردگان به‌صورت خاص در دستور سفرهای بعدی دولت قرار می‌گیرد.

نشست خبری رئیس جمهور

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha