تأکيد رئیس‌جمهور بر حفظ هویت فرهنگی منطقه زاگرس‌نشین
کد خبر: 4182335
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳

تأکيد رئیس‌جمهور بر حفظ هویت فرهنگی منطقه زاگرس‌نشین

رئیس‌جمهور با تأکيد بر اینکه باید هویت فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری و منطقه زاگرس‌نشینان را حفظ کنیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد استاندار برای تشکیل ستاد استان‌های زاگرس‌نشین و حل مسائل مشترک همچون بیکاری، اقلیم و... در این چارچوب راهکار خوبی است.

شورای اداری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شامگاه ۲۵ آبان‌ماه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف مأمور و موظف به اجرای عدالت اداری هستند، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی مدیران به اجرای عدالت در تخصیص و توزیع منابع و اعتبارات، به‌کارگیری نیروی انسانی صالح، مورد اعتماد و کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان مسئول هستند.

رئیسی با تأکيد بر اینکه اجرای عدالت امر آسانی نیست، افزود: به‌کارگیری افراد صالح و کارآمد و نیز نظارت بر حُسن عمل آنان جلوه‌ای از عدالت اداری است که همه دستگاه‌ها و به‌ویژه مدیران در این زمینه نقش محوری و برجسته دارند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت کارآمد در اجرای عدالت، گفت: در کنار مهم بودن اعتبارات و امکانات، اگر مدیریت عادل و توانمندی بر سر کار نباشد، این امکانات به شکل صحیح مورد استفاده قرار نگرفته و مشکلات رفع نخواهدشد.

رئیس‌جمهور در ادامه ظرفیت‌های متنوع و فراوان چهارمحال و بختیاری را در ضمن مشکلات و برخی توسعه‌نیافتگی‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌کارگیری شایسته این ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای مردم وظیفه همه ما و جلوه‌ای از اجرای عدالت است. استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها اقدام و تلاش مدیران را می‌طلبد تا بتوان گام‌های بلندتری در مسیر توسعه استان برداشت.

رئیسی بیان کرد: همه ما در روز حساب به نسبت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در اختیارمان مورد سؤال قرار می‌گیریم لذا باید تلاش خود را با جدیت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات مردم به‌کار بگیریم و در این مسیر از فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها ما را تحت تأثیر قرار ندهد.

وی با بیان اینکه کارها و اقدامات را باید در زمان خودش انجام داد، گفت: عده‌ای گفتند اجرای برخی از پروژه‌ها و اقدامات در استان ظرف دو سال اخیر بیشتر شبیه معجزه بوده است.

رئیس‌جمهور با تأکيد بر اینکه باید هویت فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری و منطقه زاگرس‌نشینان را حفظ کنیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد استاندار برای تشکیل ستاد استان‌های زاگرس‌نشین و حل مسائل مشترک همچون بیکاری، اقلیم و... در این چارچوب راهکار خوبی است.

رئیسی زمینه‌های بسیار خوب سرمایه‌گذاری در چهارمحال بختیاری را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری به خوبی انجام شود آسیب‌های اجتماعی کمتری رخ می‌دهد چراکه هر چقدر بی‌عدالتی و فقر کم شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس‌جمهور یکی از مشکلات اداری در کشور را ملاحظه‌کاری دانست و گفت: بدون رودربایستی‌ باید عدالت را محقق و رضایت مردم را تأمین کرد. مسئولان باید اعتماد مردم را افزایش دهند و اعتماد نیز با سخنرانی افزایش نمی‌یابد بلکه باید در میدان، اعتماد مردم را بیشتر کنیم.

رئیسی در پایان با تأکيد بر اینکه باید کارها را با روحیه جهادی دنبال کنیم، بیان کرد: خواسته من از مدیران استان این است که کارها و مصوبات دور دوم سفر به چهارمحال بختیاری را به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha