اجرای آزمایشی طرح «قلب سلیم» در منطقه ۸ تهران
کد خبر: 4183058
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
سیفی خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح «قلب سلیم» در منطقه ۸ تهران

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست شورای قرآنی منطقه ۸ شهرداری تهران از اجرای آزمایشی طرح قرآنی «قلب سلیم» خبر داد و گفت: در این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان یک منزل، یک محله، یک مدرسه و یک مسجد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری دومین نشست شورای قرآنی منطقه ۸ شهرداری تهران اظهار کرد: در این نشست فاطمه تنهایی، شهردار و جمعی از معاونان منطقه حضور داشتند. منطقه ۸ شهرداری تهران ازجمله مناطقی است که در تبیبن مباحث قرآنی فعال بوده و سعی کرده موضوعات قرآنی را از سطح محلات، منازل و هیئت‌های مذهبی پیگیری کند.

وی افزود: یکی از مصوبات و برنامه‌های شهرداری تهران اجرای طرح‌های آموزشی قرآن کریم در سطح تهران است و بر همین اساس طرح آموزش هوشمند قرآن با عنوان «قلب سلیم» در مساجد، مدارس، منازل و محلات ۳۵۲گانه تهران برپا می‌شود؛ بر همین اساس در این جلسه، منطقه ۸ به صورت آزمایشی در اجرای طرح قرآنی «قلب سلیم» انتخاب شد.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه تشکیل، تصویب و پیگیری مصوبات و ابلاغ برنامه‌های قرآنی در راستای امر تبلیغ مبانی دینی و قرآنی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی شهر تهران باید براساس برنامه‌ریزی دقیق و چهار ضلع منزل، محله، مدرسه و مساجد باشد.

سیفی به آموزش بیش از ۷۰۰ نفر از مربیان خانم و آقا برای اجرای طرح قلب سلیم در مساجد و مدارس پایتخت اشاره کرد و افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های پیام‌رسان‌ها و تأمین سخت‌افزار‌های مورد نیاز با همراهی اساتید برجسته قرآنی تهران اجرا می‌شود.

منطقه ۸ تهران پایلوت اجرای طرح قرآنی «قلب سلیم» انتخاب شد

وی گفت: طرح قلب سلیم به صورت هوشمند، اجماع فعالیت قرآنی را ممکن می‌کند تا با آموزش فعالان قرآنی با محوریت مساجد در چهار ضلع منزل، محل، مدرسه و مساجد، خادمان قرآنی فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در طرح قلب سلیم تلاش می‌کنیم تا پایان ماه مبارک رمضان یک منزل، یک محله، یک مدرسه و یک مسجد تحت پوشش این طرح قرار گیرند، گفت: هم‌اکنون شش مجموعه قرآنی در منطقه هشت به صورت مستمر فعالیت دارند و پیشنهاد شد که مدارس قرآنی نمونه در محلات داشته باشیم تا بتوانیم کار قرآنی را از مدارس منطقه نیز پیگیری کنیم.

سیفی گفت: در پایان این مراسم، فعالان قرآنی منطقه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند که تلاش می‌کنیم این نظرات را جمع‌آوری و از بهترین آنها در اجرای طرح‌ها بهره‌مند شویم. همچنین احکام اعضای شورای قرآن و عترت منطقه ۸ نیز به آنها و شهردار منطقه ۸ اعطا شد.

انتهای پیام
captcha