پرستاری از بهترین اعمال اسلامی و انسانی است
کد خبر: 4183522
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پرستاری از بهترین اعمال اسلامی و انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پرستاران بهترین اعمال انسانی، الهی و اسلامی را انجام می‌دهند، افزود: برای انسان سرنوشت‌ترین مسئله روی مسئله ولا است که یکی از آنها ولای دوستی است یعنی انسانها همدیگر را دوست بدارند همان چیزی که در غرب غروب کرده است.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز صبح ۱ آذر در دیدار با جمعی از پرستاران شهر بیرجند با محکومیت جنایات شرم‌آور رژیم صهیونستی نسبت به کودکان و زنان ومردم مظلوم غزه، اظهار کرد: پرستاری یک زوایه از ابعاد انسانی است چون انسان دارای حسی به نام ترحم است و وقتی موجود نیازمند و ضعیفی را می‌بینید انسان به عنوان انسان حس ترحم‌اش برانگیخته می‌شود و به نحوی با او همکاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قشر شریف پرستار باید خیلی خداوند را شکر کنند که چنین شغلی نصیب آنان شده که به نیازمندان و انسان‌های ضعیف خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران بهترین اعمال انسانی، الهی و اسلامی را انجام می‌دهند، افزود: برای انسان سرنوشت‌ترین مسئله روی مسئله ولا است که یکی از آنها ولای دوستی است یعنی انسانها همدیگر را دوست بدارند همان چیزی که در غرب غروب کرده است.

عبادی با اشاره به اینکه انسانیت در غرب غروب کرده است، ادامه داد: اما در مکتب اسلام ولای محبت مطرح است و اینکه مردم هم را دوست بدارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه از بهترین مقرباتی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند نیکی به انسان است، تصریح کرد: یکی از برنامه بزرگان دینی در زندگیشان، احسان رساندن به ویژه در زمانی است که انسان ضعف دارد  و این خیلی کار ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از بعثت هم انسان‌سازی در جهت اخلاق کامل انسانی است، گفت: خدای متعال پرستاری یک کودک را به مادر سپرده و در قلب مادر محبتی را جای داده که حاضر است خودش فدا شود اما کودکش سالم باشد.

عبادی یاداور شد: اما در وجود جنایتکاران عالم ذره‌ای از رحم به انسانیت در وجودشان نیست و این خیلی مایه شرمندگی است.

انتهای پیام
captcha