لوح پایتختی کتاب ایران به استاندار سمنان اهدا شد
کد خبر: 4183871
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

لوح پایتختی کتاب ایران به استاندار سمنان اهدا شد

در آیینی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح پایتختی کتاب ایران به نمایندگی از مردم استان به استاندار سمنان اهدا شد.

اهدا لوح پایتختی کتاب ایران از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد به استاندار سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مراسم اهدای لوح پایتختی کتاب ایران به مردم سمنان عصر روز گذشته، 3 آذر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم لوح پایتختی کتاب ایران را به نمایندگی از مردم سمنان به محمدرضا هاشمی، استاندار این استان اهدا کرد تا رسماً سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شود.

همچنین سمنان سال گذشته نیز نامزد دریافت این عنوان بود که رقابت را در لحظات آخر واگذار کرد اما در سال جاری با استفاده از تجربیات گذشته و اقدامات ابتکاری و ترویجی پایتختی کتاب ایران به سمنان رسید.

سمنان در مرحله اول بین ۱۰۰ شهر کشور و در مرحله نهایی بین ۱۲ شهر کشور حائز رتبه اول در شاخص‌های تعیین شده شد.

بازدیدهای میدانی مسئولان وزارت ارشاد دارا بودن امتیازهای شاخص‌های تعیین شده از جمله برگزاری رویدادهای کتابخوانی، تجهیز کتابخانه‌ها، فضاسازی‌های شهری، اقدامات مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان راه‌اندازی بخش نابینایان در کتابخانه ها و غیره از جمله شاخص‌های تعیین پایتخت کتاب محسوب می‌شود.

به این ترتیب سمنان در سال ۱۴۰۳ پایتخت کتاب ایران به شمار می‌آید. مسئولان استان از این فرصت به عنوان ظرفیت طلایی ترویج فرهنگ مطالعه در سراسر استان سمنان یاد می‌کنند.

طرح پایتخت کتاب ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه ایجاد رغبت و مشارکت برای اجرای طرح‌های این حوزه همه ساله اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود سمنان هشتمین پایتخت کتاب کشور است آمل اصفهان رابر کرمان و سبزوار جدی‌ترین رقبای سمنان در اخذ پایتختی کتاب ایران بودند.

انتهای پیام
captcha