اجرای طرح «قرار دوازدهم» در سمنان
کد خبر: 4185695
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

اجرای طرح «قرار دوازدهم» در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای طرح قرار دوازدهم در استان خبر داد و گفت: کمک به نیازمندان محور اصلی این طرح است.

دیدار حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل این اداره روز گذشته، 12 آذر در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم که یک طرح اجتماعی محسوب است در استان اجرایی شده گفت: این طرح مورد استقبال گسترده مردم نیک‌اندیش استان قرار دارد.

وی ادامه داد: در این طرح و در روز دوازدهم هر ماه به نیت حضرت قائم (عج)، بسته‌های معیشتی و سایر اقلام مورد نیاز نیازمندان تحت پوشش مراکز افق بقاع متبرکه تهیه و با رعایت شأن افراد به آنها اهدا می‌شود، که در این راستا کمک به نیازمندان محور اصلی طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به رسته‌های مشترک فعالیت اوقاف و کمیته امداد اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیت مشترکی که ما و کمیته امداد به دنبال آن هستیم رفع محرومیت در جامعه و محرومیت‌زدایی است.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی از محل نیات موقوفات و نذورات بقاع متبرکه متذکر شد: به منظور ارائه خدمات اجتماعی بهتر به اقشار نیازمند جامعه طی چند سال اخیر، مراکز افق بقاع متبرکه (مراکز اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) نسبت به شناسایی افراد نیازمند در محدوده بقعه اقدام کرده‌اند.

به گفته وی؛ پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند، مراکز افق بقا معتبر که در قالب فعالیت‌های اجتماعی در مناسبت‌های مختلف مساعدت‌های را به این خانواده‌ها انجام می‌دهند که به عنوان نمونه به اجرای طرح قرار دوازدهم می‌توان اشاره کرد.

محمد حسین ذوالفقاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز خواستار ترویج همکاری بیشتر بین این دو ارگان در خصوص طرح تأمین جهیزیه مورد نیاز نوعروسان نیازمند شد.

وی با بیان اینکه «ازدواج و جهیزیه» در نیات واقفان استان سمنان گنجانده شود، اظهار کرد: مشارکت در طرح خرید جهیزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت و نیازمند یکی از مسائلی که می‌تواند به صورت مشترک توسط دو اداره کل در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بر ضرورت پوشش نیازهای امروز جامعه توسط ارگان‌های خدماتی تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهمی که سنت حسنه وقف دارد، به خوبی می‌تواند مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش دهد.

ذوالفقاری خواستار سوق دادن نیات واقفان به نیازهای امروز جامعه شد و گفت: باید تلاش کنیم تا خیران و متمولان جامعه را به این سمت سوق دهیم تا موقوفاتی را برای رفع نیازهای اساسی نیازمندان جامعه ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha