توجه به قرآن باید اساس کار آموزش و پرورش در مدارس باشد
کد خبر: 4185926
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

توجه به قرآن باید اساس کار آموزش و پرورش در مدارس باشد

امام جمعه بندرگز با بیان‌اینکه توجه به قرآن باید اساس کار آموزش و پرورش در مدارس باشد، گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با درس های قرآنی باید از روش‌های نوین در آموزش قرآن استفاده كرد.

حجت الاسلام شهابی امام جمعه بندرگز در محفل انس باقرآن

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس با شعار «هم نوای قرآن، هم صدای غزه» محفل انسی با قرآن آوای آسمانی و به نام و یاد شهید قرآنی شهید گلعلی فندرسکی و شهدای مظلوم غزه با حضور حجت‌الاسلام شهابی امام جمعه بندرگز، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، مربیان تربیتی و پرورشی، فعالان قرآنی و دانش آموزان مدارس و با اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و تجلیل از خانواده شهید قرآنی شهید رئیسی  امروز، ۱۳ آبان در مسجد جامع شهرستان بندرگز برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهابی امام جمعه بندرگز در این مراسم با اشاره به اینكه تربیت حافظان قرآنی نیاز به یک اراده قوی و كمك معلمین و مربیان دارد، اظهار كرد: باید به آموزش نماز و قرآن در جامعه و به خصوص در مدارس توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه بندرگز با بیان‌اینکه توجه به قرآن باید اساس کار آموزش و پرورش در مدارس باشد، افزود: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با درس‌های قرآنی باید از روش‌های نوین در آموزش قرآن استفاده كرد.

وی توجه به آموزش قرآن در دوره ابتدایی را مهم دانست و تصریح کرد: توجه به آموزش قرآن در دوره‌های تحصیلی بالاتر در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اینکه ایجاد انس و پیوند كودكان و دانش آموزان با قرآن كریم، می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها اجتماعی جلوگیری كند، گفت: اولیای دانش‌آموزان نیز می‌توانند با ارتباط منسجم و پیوند عمیق با اولیاء مدرسه در این امر خطیر نقش مهمی داشته باشند.

وی گفت: با تقویت حلقه‌های پیوند بین مدارس، والدین، مسجد، هیأت‌های مذهبی و قرآنی می‌توان در تربیت اسلامی ایرانی فرزندان این مرز بوم تلاش كرد و به نتایج ارزشمندی دست یافت.

انتهای پیام
captcha