جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است
کد خبر: 4186491
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است که از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران استبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، 15 آذر ماه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک 16 آذر، روز دانشجو به همه آزادگان جهان، مردم ایران، جامعه دانشگاهی و بویژه دانشجویان حق‌طلب و غیرتمند، تصریح کرد:  ۱۶ آذر در تاریخ کشور ما، نماد چهره مردمی دانشگاه و دانشجویان در کشور عزیز ماست.

وی با اشاره به شکل‌گیری جنبش دانشجویی بیان کرد: نسل اول جنبش دانشجویی در فضای اعتراضی مردم به نافرجام ساختن نهضت ملی نفت، روی کار آمدن حکومت کودتایی و سیطره آمریکا در امورات کشورمان رقم خورد، و دانشکده فنی دانشگاه تهران با آغشته شدن به خون دانشجویان در اعتراض به دولت استعمار گر آمریکا، درس عملی مبارزه با استکبار جهانی و استبداد داخلی را در سرفصل درس‌های نانوشته و فوق برنامه خود قرار داد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: جنبش دانشجویی بعد از آذر ۱۳۳۲ فراز و نشیب‌های زیادی پیدا کرده است این جنبش در نسل اول با درهم آمیختگی جریانات ملی گرایی، مارکسیستی و مذهبی در مقابله با سلطه‌گری آمریکا و استبداد داخلی هویت پیدا کرد.

رسولی با بیان اینکه نسل دوم با پیروزی انقلاب اسلامی و بدلیل کارآمدی جریانات مذهبی، به یکی از بنیان‌های انقلاب اسلامی تبدیل شد گفت: نسل سوم جنبش دانشجویی با تشدید رقابت‌های جناحی در داخل کشور بین جناح‌های موسوم به اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، این جنبش نیز دچار شکاف شده و رنگ و بوی جناحی گرفتند و در عین حال هویت اصلی خود را در ایجاد اقتدار برای انقلاب اسلامی نمایان ساختند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر فضای مسمومی که در نتیجه ضعف عملکرد دولت‌ها از یک طرف، رقابت‌های سیاسی مخرب جناح‌ها از سوی دیگر و همچنین جنگ شناختی که رسانه‌های نظام سلطه و عوامل ایرانی آنها در داخل و خارج کشور به راه انداخته‌اند تلاش می‌شود تا بخشی از جریانات دانشجویی در مسیر خواسته‌های شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار قرار گیرد و هویت ضداستکباری خود را از دست داده و به ضدخود تبدیل شود.

رسولی تاکید کرد: بدون تردید اصالت جنبش دانشجویی در مبارزه با سیاست‌های جهانخواران و همچنین نقد دولتمردان کشورمان و عدالت‌طلبی برای آحاد مردم و حرکت در مسیر توحید و حق طلبی است. جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است که از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha