«آن هفت روز» راوی زندگی در غزه شد + فیلم
کد خبر: 4186861
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

«آن هفت روز» راوی زندگی در غزه شد + فیلم

مستند «آن هفت روز» که راوی بخشی از زندگی مردم در غزه است به زودی در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در خواهد آمد.

زندگی در غزه، روایتگر «آن هفت روز» شد

احسان شادمانی، مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره کار جدید خود بیان کرد: مستند «آن هفت روز» آماده پخش شده و به زودی در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در خواهد آمد. این فیلم نگاهی جدید به غزه دارد و در آن تلاش شده زندگی مردم این بخش از سرزمین‌های اشغالی روایت شود البته تمام اتفاقات رخ داده در این فیلم به قبل از جنگ غزه مربوط می‌شود.

وی افزود: هدف از ساخت این مستند این بوده تا نشان دهیم زندگی عامه مردم با آرمان‌های حماس پیوند خورده است. این فیلم می‌خواهد بگوید در زندگی روزمره مردم، مبارزه با صهیونیسم جز الویت‌ها بوده و هیچگاه از آن عدول نخواهند کرد. «آن هفت روز» سال گذشته فیلمبرداری را آغاز و دو ماه پیش آماده پخش شد.

این مستندساز ادامه داد: این مستند با همکاری دو گروه ایرانی و فلسطینی ساخته شده است زیرا در گذرگاهایی که در غزه وجود دارد به ایرانیان اجازه ورود نمی‌دهند. پس پژوهش و کارهای فنی، توسط گروه ایرانی انجام شده و تصویربرداری را فلسطینیان انجام داده‌اند. «آن هفت روز» محصول گروه تولیدات رسانه‌ای میقات است. همچنین دفترهای جهاد اسلامی و حماس در ایران از این فیلم حمایت کرده‌اند.

شادمانی تصریح کرد: این مستند در؛ غزه، خان یونس و رفح جلوی دوربین رفته است و به طور همزمان با جشنواره فیلم سینما حقیقت در جشنواره «الکرامه اردن» و «کلر تیپ» استرالیا به نمایش در خواهد آمد.

عوامل این مستند عبارتند از؛ محمدهادی نعمتی: تهیه‌کننده، تدوین: بابک حیدری، نویسنده: عبدالله نظری، آهنگساز: علی گرگین، گوینده متن: زهرا جواد از سوریه و تصویربردار: باسل ابوحسان.

انتهای پیام
captcha