عمار حکیم: پیروزی بر تکفیری‌ها بدون لبیک به ندای مرجعیت ممکن نبود
کد خبر: 4186986
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

عمار حکیم: پیروزی بر تکفیری‌ها بدون لبیک به ندای مرجعیت ممکن نبود

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش گفت که این دستاورد با لبیک ملت عراق به ندای مرجعیت دینی تحقق یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش افزود: روز پیروزی عراق بر پروژه موهوم داعش و آزادسازی خاک میهن از چنگ این گروه تاریک‌اندیش تکفیری، سرفصل تازه‌ای برای عراق است که احترام همگان را برانگیخت و عراق را در آستانه مرحله تازه‌ای قرار داد.

سیدعمار حکیم تصریح کرد: این دستاورد عالی دینی در نجف اشرف و فتوای عظیم مرجعیت و فداکاری نیروهای قهرمان عراق از ارتش و پلیس و دستگاه مبارزه با تروریسم و حشدالشعبی و حشد عشایری و پیشمرگه و همه کسانی که در این حماسه بزرگ هرچه داشتند در طبق اخلاص نهادند، به دست نمی‌آمد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اضافه کرد که ملت عراق با همه طیف‌ها و نیروهای سیاسی ملی صادق خود امکان تثبیت تجربه دموکراتیک خود را از راه صندوق‌های رأی و صیانت از پیروزی چشمگیر خود بر تروریسم و ساخت آینده‌ای بهتر و سرنوشت مشترک نویدبخش و تحقق امید مشروع به تشکیل حکومت عدالت‌محور دموکراتیک که در آن همگی بر اساس اصل شهروندی از حقوق برابر برخوردار باشند، دارد.

گروهک ترویستی و تکفیری داعش چهار ژوئن ۲۰۱۴ یورش گسترده‌ای را با حمایت‌های منطقه‌ای و جهانی به عراق آغاز کرد و توانست شهر موصل را در ۱۰ ژوئن و تکریت را در ۱۱ ژوئن اشغال کرده و به سرعت بیش از یک سوم عراق را به کنترل خود در آورد.

در پی هجوم گروه تروریستی داعش که به عراق انجام شد، ارتش این کشور با فتوای معروف آیت‌الله سید‌علی سیستانی، مرجعیت عالی این کشور و تشکیل سازمان الحشد الشعبی، سرانجام با فداکاری‌های بسیار جوانان عراقی موفق شد که بعد از سه و نیم سال جنگ، داعش را شکست دهد و در سال ۲۰۱۷ میلادی پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کند.

از آن زمان تاکنون اگرچه هسته‌های کوچک داعش با مخفی شدن در کوه‌ها و مناطق بیابانی و مرزی به خصوص استان‌های نینوا، الانبار و دیالی عملیات تروریستی علیه نظامیان و غیرنظامیان انجام می‌دهند، در مقابل نیز نیروهای عراقی به صورت هفتگی چندین عملیات پاکسازی در دستور کار خود دارند.

انتهای پیام
captcha