توزیع عادلانه ثروت و توجه به مناطق کم‌برخوردار، اولویت دولت است
کد خبر: 4189298
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
رئیس جمهور:

توزیع عادلانه ثروت و توجه به مناطق کم‌برخوردار، اولویت دولت است

رئیس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت در شهرستان مرزی مراوه‌تپه گفت: تمرکز دولت بر برقراری عدالت در توزیع ثروت و مناطق کم‌برخوردار کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در دیدار با مردم مراه تپه

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز، اول دی ماه در مصلای شهرستان مرزی مراوه‌تپه، در جمع اقشار مختلف مردم شیعه و اهل‌سنت منطقه با ابراز خرسندی از حضور در جمع باصفا و اجتماع عظیم مردم خونگرم و وفادار به انقلاب اسلامی این خطه، از استقبال گرم مردم تشکر کرد و گفت: حقیقتا محبت و صفای شما مردم، جلوه زیبایی به این مراسم داده، متأسفانه در سفر اول به علت شرایط کرونایی و محدودیت امکان دیدار با شما را نداشتم اما بحمدالله امروز این شرایط فراهم شد و در نقطه صفر مرزی با مردم مراوه‌تپه دیدار کرده و این حضور را فرصتی برای خود و دولتمردان می‌دانم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسقبال شما از بنده نشان از محبت شما به انقلاب، نظام، رهبری و شهداست و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار مردم در جای جای کشور هستم، افزود: بنده وظیفه خود می‌دانم از مرزبانی شما تشکر کنم که شرایطی را برای آرامش منطقه و هم کشور مهیا می‌کنید، مردم و دولت ترکمنستان روابط خوبی از گذشته با جمهوری اسلامی داشته است و روز به روز این روابط در حال گسترش است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با بیان‌اینکه شما مردم، دارای اخلاق هستید. این اخلاق، آموزه پیامبر اسلام بوده و قابل تقدیر است، تصریح کرد: به شما مردم عزیز به ویژه فرهیختگان تأکید می‌کنم که هویت این مردم باید حفظ شود. هویت دینی و ملی یک سرمایه بزرگ است. این هویت را نباید اجازه داد مورد هجوم قرار بگیرد. تهاجم دشمن و غرب به فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها در ملت‌ها و کشورهاست.

وی افزود: اگر امروز به مختومقلی فراغی افتخار می‌کنیم و او الگو شده، چون شاعری است که سروده او در راستای توجه او به نیاز و تعالی انسان و رشد اسلام در بین ملت‌ها است. مفاهیم عالی را در ضمن شعر به جامعه تعلیم می‌دهد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحولات غزه گفت: آنچه امروز مردم غزه و فلسطین را در صحنه حفظ کرده، ایمان است. آنچه موجب شکست صهیونیست‌ها در وجدان‌های بیدار شده، ایمان است. مقاومت مبتنی بر دین و ایمان که همان سرمایه هویتی است که ایستادگی ملت فلسطین را سبب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد رفاه برای مردم از مسائل مورد تأکید است. کشور ما ظرفیت‌ها و ذخایر مادی و معنوی بسیاری دارد. گام‌های بسیاری برداشته و واقعا کار شده است.

وی افزود: بیشتر مناطق کشور ما برخوداری نسبی دارند. چهره همه شهر‌ها و روستا‌ها متفاوت شده، اما باز هم نیاز‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و باید برخورداری کامل شود.

رئیس‌جمهور با بیان‌اینکه در دور سفر اول، اولویت‌ها را شناسایی و دنبال کردیم و کار‌های خوبی در استان گلستان انجام شده است، گفت: آبرسانی به روستا‌ها از برنامه‌های جدی دولت است و دنبال می‌شود. در این حوزه، اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی کردیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه برخی راه‌های منطقه دارای مشکل است و باید اصلاح شود، ادامه داد: در این حوزه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی افزود: منطقه شما منطقه‌ای فرهنگی است برای نوسازی مدارس ۱۲۰ میلیارد تومان و برای نشاط و ورزش جوانان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم.

وی با بیان‌اینکه صنایع تبدیلی اولویت دولت است گفت: ما در کشور بنا گذاشتیم تا می‌توانیم در حوزه‌های مختلف خام فروشی نکنیم. در سطح استان هم گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: در این دو سال و اندی، تلاش کردیم نگاهی متفاوت داشته باشیم که در نتیجه، رشد اقتصادی از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده است. در سطح استان کار‌های خوبی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: با پشتوانه شما مردم و با حضور جوانان عزیز در صحنه، یقین داریم همانطور که تاکنون بسیاری محرومیت‌ها و مشکلات رفع و گام‌های بلندی در جهت رشد برداشته شده است، بعد از این نیز کشور ما در مسیر رشد خواهد بود. آینده بسیار روشن و نورانی است. امیدوارم پاسخ محبت‌های شما را در کار و فعالیت بدهم. گره‌ها گشوده و خدمتگزاری به شما مردم افزون شود.

انتهای پیام
captcha